۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۷۳۸۷۲۰
یادداشت؛

ایازی و ادعای ورود حکومت به عزاداری

ایازی و ادعای ورود حکومت به عزاداری
انتظار داشتیم که منافقین و عمله یهود در منطقه از وحدت حول محور امیرالمومنین ناراحت شوند ولی شنیدن کنایه از طلبه حوزه علمیه قم امری بعید به نظر می رسید.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، شبهه پراکنی با چاشنی تعریض به حکومت از لسان آنهایی که در طریق زندگی خویش بهره ای از مجالست با علما و سالکان طریق اهل بیت(ع) نداشته اند مسئله عجیب و نادری نیست ولی اگر کسی سالها در حوزه علمیه بوده باشد و بالطبع در خلال دروس حوزوی معارف اهل بیت را مرور کرده باشد و گاه گاهی در روضه سیدالشهدا شرکت کرده باشد بعید است که سیاق و روش دوگانه ای در مواجهه با محرم و عزاداری سیدالشهدا داشته باشد.

کلامی عاری از استدلال و براهین عقلی و نقلی و سراسر تهمت به نظام و حاکمیت و دولت.

براستی ادعای ورود حاکمیت به عزاداری ها از کجا نشات می گیرد.

کدام سبک و سیاق عزاداری ها برای سیدالشهدا را در سطح کشور می شناسید که رنگ و بوی مردمی و ایمانی را به بروکراسی اداری ترجیح داده باشد؟

در این سالها که هیئات بزرگ کشور با رجوع به سنت های حسنه گذشته مثل چهارپایه خوانی و ترویج روضه ها و سبک های سنتی عملا خلاف کلام جناب ایازی را ثابت کرده اند. برنامه گسترده سازمان تبلیغات اسلامی در ترویج روضه خانگی کاری بسیار شایسته و بازگشت به سنت های پسندیده عزاداری بوده که از سرچشمه سیره امامان شیعه نشات گرفته است.

جالب است که جناب ایازی تا بحال درباره این موارد و نظایر آن که الحمدلله کم هم نیستند کمترین اشاره ای هم نکرده اند و بسان شخصیتی که از فضای حاکم بر جلسات هیئات آگاهی لازم را ندارند موضع گیری می نمایند.

آحاد جامعه در هر کوی و برزن با هر سلیقه و منش سیاسی عرض ارادت خود را نسبت به سرور آزادگان جهان، حضرت سیدالشهدا(ع) نشان می دهند و خوشه چین خرمن محبت اهل بیت می باشند. حال چرا جناب ایازی در گام اول حاکمیت را به دخالت در عزاداری ها متهم می کند و در گام دوم به ممانعت از برگزاری مراسم عزاداری می پردازد، خود جای سوال و تامل است.

علی رغم ادعای جناب ایازی این حکومت است که در مدل عزاداری ها خود را با سنت های مردمی در برگزاری هیئت وفق می دهد و آن را الگویی مناسب برای نحوه مشارکت مردم در امور می داند و موید و بستر ساز این مدل حرکت های مردمی متکی به ایمان می باشد.

در جایی دیگر از مصاحبه جناب ایازی به تحریفاتی اشاره و از کلام شهید مرتضی مطهری (ره) استفاده کردند ولی براستی کدام گروه باید در مقابل این تحریفات ایستادگی کند؟ آیا امثال ایازی در این ایام با تهمت زدن به نظام در صدد رفع این انحرافات می باشد؟

اینکه در تمام ایام سال فقط چند روز آن هم در ساعاتی کوتاه دسته جات عزاداری برای سیدالشهدا در معابر حرکت کنند مزاحمت خیابانی برای مردم می باشد؟

مگر افراد حاضر در این قافله های حزن و تعظیم شعائر حسینی افرادی خارج از جامعه می باشند؟

آقای ایازی نمی داند که کلمات بار معنایی دارند و عبارت مزاحمت خیابانی برای دسته‌جات عزای حسینی مناسب نمی باشد؟ تبادر به ذهن برای عبارت مزاحم خیابانی آیا غیر از ایجاد ناامنی در کوی و برزن آن هم توسط اراذل و اوباش می باشد؟

به غیر از نام حسین بن علی (ع) کدام ارگان و نهاد فرهنگی اجتماعی و سیاسی در جهان می تواند چنین شور و شعوری را در گستره پهناور قلوب انسانها بگستراند؟

شور و شعوری که در غالب هیئت در مساجد و حسینیه ها بصیرت افزایی می کند و دانشگاهی عمومی برای ارتقاء معنویت و احیاء انسان ها می باشد.

دانشگاهی که هر ساله نیروهای خدومی را از بین جوانان و نوجوانان برای حرکت در سپاه سیدالشهدا تا رسیدن به ظهور منجی تربیت می کند.

در همین ایام گذشته شیعیان بویژه مردم تهران با برگزاری جشن 10 کیلومتری غدیر الگوی مناسبی را از حرکت عمومی و اسلامی و ملی به منصه ظهور گذاشتند که موجب تحسین علما و بزرگان قرار گرفت حال جناب ایازی با کنایه این حرکت را دولتی خطاب کرده و گفته اند بازتاب های منفی بسیاری داشته است.

شاید در گعده های جناب ایازی با دوستان هم سلک خودشان بازتاب های منفی داشته باشد ولی اگر حتی فرض جناب ایازی را صحیح قلمداد کنیم باز باید اگر نظامی در صدد احیاء غدیر گام بردارد بر آن خرده گرفت؟

انتظار داشتیم که منافقین و عمله یهود در منطقه از این وحدت حول محور امیرالمومنین ناراحت شوند ولی شنیدن کنایه از طلبه حوزه علمیه قم امری بعید به نظر می رسید.

حرکت خلاف جریان رودخانه خروشان ولایت علوی و ایثار حسینی امری است که انسان را به سرعت به وادی هلاکت نزدیک می کند.

جناب ایازی تا قبل از اینکه با پیراهنی رنگین کمانی بر سر مزار حضرت انسان حاضر شوید لازم است که به انصاف در رای و مرور سیره اصحاب سیدالشهدا بپردازید.

سیدقوام صفوی

ارسال نظرات