۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۷۳۸۷۵۰
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

برای ظهور امام زمان کم کاری کرده ایم

برای ظهور امام زمان کم کاری کرده ایم
اصفهان ـ استاد حوزه گفت: امام زمان(عج) می فرمایند اگر شیعیان به اندازه یک لیوان آب منتظر ما بودند ظهور می‌کردیم، این نشان می‌دهد که ما برای ایشان کم گذاشته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در هیأت فداییان حسین(ع) اصفهان، با بیان اینکه مردم علاقه مند به امام حسین(ع) و خاندان عصمت و طهارت(ع) هستند، گفت: عزاداری کردن و محبت اهل بیت(ع) نعمت بزرگی است که خداوند به ما عطا کرده است و باید برای اینکه دلهای ما مملو از محبت اهل بیت(ع) شده است خداوند را شاکر باشیم.

حجت الاسلام ماندگاری در ادامه افزود: محبت اهل بیت(ع) باید ما را خیلی مانند اهل بیت(ع) کرده باشد، اگر عاشق امام حسین(ع) هستیم باید رنگ امام حسین(ع) داشته باشیم. مجلس امام حسین(ع) هم دانشگاه است و هم درمانگاه است، باید نهایت استفاده را از این مجالس داشته باشیم.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به آموزه‌های مکتب اهل بیت(ع) و مجالس عزاداری برای بهبود شرایط زندگی و قرار گرفتن در مسیر سعادت، اظهار کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند هرکس معارف ما را بیاموزد و دیگران آموزش بدهد ما او را دعا خواهیم کرد. همه ما می‌توانیم در حد خودمان از معارف ایشان بیاموزیم و به دیگران یاد بدهیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ما در تکالیف خود کم می‌گذاریم و بیشتر از همه در حق خودمان کم کاری می‌کنیم، خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) می فرمایند اگر شیعیان ما به اندازه یک لیوان آب منتظر ما بودند ما ظهور می‌کردیم، این نشان می‌دهد که ما برای امام زمان(عج) کم گذاشته ایم، مجاهدان در راه خدا نظیر حاج قاسم سلیمانی برای امام زمان(عج) کم نمی‌گذارند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: یکی از گروه‌هایی که به دستور قرآن باید خیلی به آنها احترام گذاشت مجاهدین در راه خدا هستند. سفری به مسکو برای تبلیغ رفتم، موقع سوار ترن شدن دیدم صف مردم همه کنار رفتند، نگاه کردم شخصی با عصا در حال وارد شدن است، پرسیدم که این چه کسی است؟ گفتند یکی از مجروهان بازمانده از جنگ جهانی است، متوجه شدم مردم روسیه اینگونه به مجاهدین خود احترام می‌گذارند، اما مسؤولان ما حق جانبازان را ادا نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حق قرآن را ادا نمی‌کنیم، تصریح کرد: ما برای همه چیز کم می‌گذاریم، مشکل اول ما درد ما کم گذاشتن است، اگر همه مسؤولان حق مسؤولیت خود را انجام دهند و همه ما مردم و صنعتگران و معلمان و همه جامعه حق کاری که انجام می‌دهیم را ادا کنیم مشکلی در جامعه ما باقی نخواهد ماند.

استاد حوزه علمیه کم آوردن را درد دیگر جامعه عنوان کرد و گفت: کم آوردن بخاطر این است که احساس می‌کنیم دیده نمی‌شویم و حق ما ادا نمی‌شود و از ما تشکر نمی‌شود، احساس می کنیم هزینه‌های ما در امور با دریافت ما مساوی نیست و کم می‌آوریم و همین موضوع باعث می‌شود در کاری که انجام می‌دهیم کم می‌گذاریم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی کسی کم می‌آورد و کم می‌گذارد، به انحراف می‌رود و کج روی می‌کند و می خواهد حق خود را از راه خطا به دست بیاورد، اینگونه است که اختلاس‌ها و فسادها و مشکلات شکل می‌گیرد، همه مشکلات ما به این سه مسأله برمی‌گردد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات