۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۶
کد خبر: ۷۳۸۷۵۶
در پی هتک حرمت به ساحت قرآن کریم صورت گرفت؛

تجمع اعتراضی در مسجد دانشگاه شیراز

تجمع اعتراضی در مسجد دانشگاه شیراز
جمعی از دانشجویان و اساتید با تجمع در مسجد دانشگاه شیراز اقدام اسلام ستیزان در توهین به ساحت قرآن کریم را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس،جمعی از دانشجویان و اساتید با تجمع در مسجد دانشگاه شیراز اقدام اسلام ستیزان در توهین به ساحت قرآن کریم با بهانه آزادی بیان را محکوم کردند.

حجت‌الاسلام مجدالدین تجرد، کارشناس فرق و ادیان در این اجتماع گفت: اقدام موهن قرآن سوزی به معنای آتش زدن برهان و احترام به انبیا الهی از جمله حضرت عیسی مسیح و توهین به مقام انسانیت است چرا که انسان در این کتاب مقدس مقامی شامخ دارد.

وی با اشاره به گذشتن جمعیت مسلمانان جهان از 2 میلیارد گفت: دشمن از اتحاد امت اسلامی می‌ترسد و از این رو محور وحدت جهان اسلام یعنی قرآن کریم را به ستیزه گرفته و این در حالی است که چنین اقداماتی اتحاد مسلمانان را بیشتر می‌کند.

حجت الاسلام تجرد افزود: جبهه باطل می‌خواهد با توهین به قرآن واکنش جهان اسلام را در این باره محک بزند، بنابراین چنین اجتماعاتی و اعلام موضع از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: اینکه دشمن دشمنی بورزد امری طبیعی است امااینکه جامه تطهیر به آن بپوشاند نیازمند تبیین، تجمع و اعلام موضع است.

این کارشناس فرق و ادیان با بیان اینکه شبهات از دل بی منطقی سرچشمه می‌گیرد، از اساتید خواست تا شبهاتی که به اسم آزادی بیان مطرح می‌شود را در فضای علمی حلاجی و در قالب مقاله علمی ارائه کنند و با علم و منطق به جنگ آن بروند.

وی ادامه داد: اینکه دشمنان اسلام منطق را کنار می‌گذارند و قرآن را می‌سوزانند یعنی قرآن دل‌های آن‌ها را آتش زده است.

حجت الاسلام تجرد با اشاره به موضع قاطع رهبر معظم انقلاب درباره اقدامات اخیر سوئد و توهین به ساحت مقدس قرآن کریم، گفت: این موضع نشان دهنده قدرتمندی و اقتدار نظام اسلامی ایران است.

در پایان این تجمع بیانیه‌ای در محکومیت این هتک حرمت قرائت و همچنین مراسم مرثیه‌سرایی و مداحی در سوگ سید و سالار شهیدان برگزار شد.

ارسال نظرات