۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۷۳۸۸۵۶
رهبر انقلاب تأکید کردند؛

مثل فقه‌معاصر، مبلغ تربیت کنید

مثل فقه‌معاصر، مبلغ تربیت کنید
رهبر معظم انقلاب بر ضرورت کار تبلیغی و جریان سازی تبلیغی در درون حوزه های علمیه تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، کار تبلیغی از نیاز های فوری انقلاب اسلامی است که تلقی مناسبی نسبت به ضرورت آن در حوزه وجود نداشت. اما در دیدار اخیر طلاب و مبلغین با رهبر معظم انقلاب پس از سال های دوری، ایشان تبلیغ را اولویت اول حوزه و نظام خواندند که در دیدگاه بسیاری تا پیش از بیانات راهبردی رهبر انقلاب چنین نبود.

در این دیدار رهبر معظم انقلاب بر ضرورت کار تبلیغی و جریان سازی تبلیغی در درون حوزه تاکید کردند. و با تقدیر از شکل گیری جریان علمی فقه معاصر که ایشان در همان سال های ابتدایی انقلاب آن را از واجبات و زیر ساخت های علمی تمدن نوین اسلامی که با انقلاب اسلامی شکوفا شده بود دانستند، جریان سازی تبلیغی به عنوان بازوی تبلیغاتی نظام و عامل آگاهی بخشی به نسل جوان که به دنبال معارف است را از خواستار شدند.

معظم له فرمودند: «بحمدالله در قم آقایانِ مسئولان محترم یک حرکت جدید فقهی را شروع کردند، فقه معاصر را دارند تحقیق می‌کنند، مسائل موجود روز را از لحاظ فقهی دارند کار می‌کنند، بسیار باارزش است؛ باید هم ادامه پیدا کند. مثل همین باید مبلّغ تربیت کنیم؛ مبلّغینی که بتوانند اثرگذار باشند، بتوانند همه جا منتشر باشند.»

تبلیغ از آن جهت اهمیت مضاعف دارد که در مقابل تلاش ها و خباثت های جبهه باطل است و بدون شک هر تلاشی در مقابله و خنثی سازی توطئه دشمنان جهاد است. اگر جهاد کبیر مقابله با تلاش های نرم دشمنان است، پس تبلیغ نیز چیزی جز جهاد کبیر نیست و ماهیت آن عین جهاد است. البته نباید غافل شد که تبلیغ نه صرفا منبر و مجلس وعظ که هر آنچه معارف و تفکر ناب اسلام و انقلاب اسلامی را نشر دهد تبلیغ است. 

                                                                                                                                                                                                                                  

تعداد بازدید : 1
ارسال نظرات