۰۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۷۳۸۹۱
دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور خبر داد:

اجرای سی هزار برنامه فرهنگی در سی هزار مسجد در دهه فجر

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور از برگزاری و اجرای بیش از سی هزار برنامه فرهنگی همزمان با دهه مبارک فجر در سطح سی هزار مسجد کشور خبر داد.
حجت الاسلام حميدرضا ارباب سليماني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام  حمید رضا ارباب سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، چهارشنبه شب، در دیدار اعضای کمیته ستاد مساجد دهه فجر با آیت الله علوی گرگانی، در سخنانی اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر و به منظور آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ انقلاب اسلامی، بیش از سی هزار برنامه فرهنگی و هنری در سطح سی هزار مسجد کشور برگزار می شود.

 وی خاطرنشان کرد: در این دهه مبارک برنامه های گسترده ای از جمله برگزاری نمایشگاه های متعدد، برپایی نمایشگاه های عکس انقلاب، برگزاری همایش های تخصصی با موضوع انقلاب و نقش مساجد در انقلاب، ارسال محصولات متعدد فرهنگی و هنری به کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور انجام خواهد شد.

 این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: مساجد زادگاه انقلاب اسلامی است و همواره مورد توجه اقشار مختلف جامعه بوده است. 

 وی همچنین از راه اندازی مراکز فرهنگی و هنری در دهه فجر در کنار مساجد کشور خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در این دهه مبارک، بسیاری از کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور تجهیز خواهد شد و میلیون ها جلد کتاب در اختیار این مراکز قرار می گیرد.

 حجت الاسلام ارباب سلیمانی در ادامه با اشاره به حوادث بعد از انتخابات و فتنه های اخیر در کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم ما در این شرایط حساس با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری و عمل به تاکیدات مراجع تقلید راه خود را به خوبی پیدا کرده و با حضور خود نشان دادند که دارای بصیرت وهوشیاری کامل هستند.

 وی همچنین با گرامیداشت دهه مبارک فجر بر ضرورت حضور پرشور مردم در راهاپیمایی 22 بهمن ماه تاکید کرد و بیان داشت: مردم ما همچون گذشته با حضور خود دراین تظاهرات نشان خواهند داد که حامی نظام و رهبری هستند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: حضور پرشور و حماسی مردم در این راهپیمایی عملی است که دشمنان را ناامید خواهد کرد و موفقیت های ملت را بدنبال خواهد داشت.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، همچنین در ادامه از برگزاری گردهمایی ائمه جماعات استان تهران خبر داد و گفت: این گردهمایی فردا(پنج شنبه) با حضور بیش از دو هزار نفر از ائمه جماعات به همت سازمان امور مساجد استان تهران در این شهر برگزار می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تقارن این گردهمایی با فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر در این گردهمایی مسائل روز کشور و همچنین مساله انقلاب و ضرورت تبیین ابعاد مختلف انقلاب اسلامی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد تا طلاب و روحانیون و ائمه جماعات در این دهه بیشتر و بهتر بتوانند مردم را با فرهنگ انقلاب اسلامی آشنا سازند. /924/پ202/ع

 

 

ارسال نظرات