۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۷۳۹۰۶۰
امام جمعه موقت کاشان:

نهضت امام حسین، نمایشگاهی از ارزش‌های اخلاقی است

نهضت امام حسین، نمایشگاهی از ارزش‌های اخلاقی است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار نهضت امام حسین(ع) را نمایشگاهی از ارزش‌های اخلاقی دانست و گفت: یکی ارزش‌های اخلاقی قیام امام حسین(ع) عفو کریمانه حر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح امروز در مراسم زیارت عاشورا که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: نهضت امام حسین(ع) نمایشگاهی از ارزش‌های اخلاقی است.

وی افزود: امروز در آمریکا و غرب روز عاشورا روز امام حسین(ع) نامگذاری شده و عزاداری می‌شود و نام امام حسین(ع) در مرکز کفر می‌درخشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه یکی ارزش‌های اخلاقی قیام امام حسین(ع) عفو کریمانه حر است، اظهار داشت: امام حسین(ع) کریمانه از خطای حر گذشت و از حر به عنوان شیخ و یک شخصیت بزرگ نام برد.

وی ارزش انسان‌ها را به تقوا دانست و گفت: انسان‌های با تقوا نسبت به انسان‌های بی تقوا برتری دارند و امام حسین(ع) همان رفتاری را که با حضرت علی اکبر(ع) داشت با غلام خودشان هم داشتند.

امام جمعه موقت کاشان یکی از مسائل مهم مسلمانان را عزتمندی دانست و گفت: در آیات و روایات زیادی به داشتن عزت سفارش شده است و اسلام حتی لحظه‌ای ذلت را برای مسلمانان بر نمی‌تابد.

وی با اشاره به اینکه پیام امام حسین(ع) پیام مبارزه با ظلم است، ادامه داد: مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم و ظالم نبودن و مظلوم نبودن و ظلم نکردن و زیر بار ظلم نرفتن درس‌های عاشورا و الگوی همه آزادگان جهان است.

حجت الاسلا اسلامی تبار یکی دیگر از ابعاد پیام نهضت امام حسین(ع) را پیام‌های سیاسی دانست و گفت: امام حسین(ع) همیشه افشاگری می‌کند و می‌فرماید، کسی می‌تواند حاکم بر جامعه باشد که عادل باشد و به کتاب الله عمل کند و با تقوا باشد.

وی با این اینکه بیان اینکه تنها قطره‌ای از پیام‌های عاشورا را می‌توان بیان کرد، یادآور شد: گاندی در مبارزه با استعمار انگلیس امام حسین(ع) را رهبر خود در مبارزه با استعمار انگلیس می‌داند.

امام جمعه موقت کاشان از غیرت به عنوان یکی دیگر از پیام‌های عاشورا نام برد و افزود: امام حسین به اهل بیت می‌فرماید تا من زنده هستم از خیمه خارج نشوید.

وی همچنین وضعیت امروز جامعه به دلیل تبلیغات شدید دشمن را بسیار حساس دانست و با اشاره به اینکه همه در آزمون سخت و دشوار حجاب و عفاف قرار داریم، افزود: برخی در این آزمون سخت و دشوار در حال غربال شدن هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: امروز برخی در صحنه آزمون حجاب و عفاف خیلی زود مردود می‌شوند، از این رو باید مراقب روابط خانوادگی صحیح، پوشش و حجاب و عفاف بود تا در این آزمون سخت سربلند خارج شوید./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات