۰۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۷۳۹۱۳
استاد حوزه علمیه تبریز:

دیده‌بان فرهنگی در مساجد کشور ایجاد شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه تبریز گفت: رصد مسائل فرهنگی جامعه از سوی ائمه جماعت مساجد با کمک جوانان ضروری است.
حجت الاسلام نظري، استاد حوزه و دانشگاه تبريز


حجت الاسلام مجتبی نظری، نماینده سابق ولی فقیه در دانشگاه تبریز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به بیان کارکرد مساجد درباره مسائل فرهنگی جامعه پرداخت.

وی با بیان این‌که مساجد در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی مسؤولیت ها و وظایف متعددی بر عهده دارند، اظهار داشت: لازمه انجام این مسؤولیت‌ها درک شرایط زمان و مخاطب سنجی صحیح است.

حجت الاسلام نظری افزود: اگر نتوانیم نیاز مخاطبان خود را به خوبی درک کنیم، حتی اگر عالی‌ترین مطالب را نیز به ایشان بیان کنیم، نتیجه چندانی نخواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: مخاطبان امروز ما با مخاطبان دیروز تفاوت اساسی پیدا کرده‌اند و اقناع مخاطب امروز ‌فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌تری می‌طلبد.

استاد حوزه و دانشگاه تبریز گفت: امام راحل فرمود«مساجد سنگر است» بنابر این باید در این سنگرها موقعیت شناس و مخاطب شناس بود و بسته به شرایط عملکرد مطلوب داشت.

وی با اشاره به جریان‌ها و حوادث پس از انتخابات تاکید کرد: عملکرد مساجد در حوادث اخیر مطلوب نبود و آن‌گونه که باید عملکرد مطلوبی در زمینه پاسخ به افکار عمومی نداشت.

حجت الاسلام نظری گفت: همان‌گونه که در ایام انتخابات تا نیمه‌های شب و بنا به احساس تکلیف دینی فعالیت می‌شد، باید در جریانات پس از انتخابات نیز فعالیت مطلوبی صورت می‌گرفت.

استاد حوزه و دانشگاه‌های تبریز خاطر‌نشان کرد: نسل امروز از طریق فضای سایبر مورد بمباران اطلاعاتی قرار می گیرد و حجم انبوهی از اطلاعات را به دست می آورد و گاهی کلام برخی روحانیان از نظر او تکراری است.

وی خاطر نشان کرد: باید به مخاطب امروز فلسفه احکام و چرایی بسیاری دیگر از مسائل را یاد‌آور شد؛ چون سؤالات بسیاری در اذهان آنها ایجاد شده است.

استاد حوزه و دانشگاه های تبریز گفت: باید با دقت فراوان به رصد فرهنگی بپردازیم و قبل از این‌که دشمن در مسائل فرهنگی کارخود را ا‌نجام دهد مقصود او را فهمیده و خنثی کنیم.

حجت الاسلام نظری تاکید کرد: وجود دیده‌بان فرهنگی و رصدگر مسائل فرهنگی در مساجد یک مسأله مهم  است و ائمه جماعت باید با کمک جوانان مسائل فرهنگی را رصد کنند./935/پ202/س

 

ارسال نظرات