۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۷۳۹۲۶۲
امام ‌جمعه‌موقت ‌سرپل‌ذهاب:

خبرنگار باید دارای علم، جسارت و روحیه امانتداری باشد

خبرنگار باید دارای علم، جسارت و روحیه امانتداری باشد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام کریمی گفت: خبرنگار باید علم، تجربه، مهارت و جسارت کافی را داشته باشد تا با سرعت و صحت که یک اصل مهم در کار خبری است بتواند یک خبرنگار موفق باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام هوشنگ کریمی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: ایمان و تقوا کلید برکات الهی است و سبب می شود که باران رحمت و برکات خداوند به سوی آنها سرازیر شود.

امام ‌جمعه‌موقت ‌سرپل‌ذهاب گفت: در آیات قرآنی مجازات‌های شدید برای مجرمان و طغیانگران شرح داده شده و این حقیقت مطرح است که این مجازات ها واکنش اعمال آنها می باشد ولی اگر انسان پاک و باایمان باشد بجای عذاب الهی، برکات خداوند بسوی از آسمان و زمین بسوی او می آید.

وی در ادامه به ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی به دست طالبان در افغانستان اشاره کرد و گفت: سالروز شهادت شهید محمود صارمی بعنوان روز خبرنگار نامگذاری شده و فرصت مغتنمی برای تجلیل از خبرنگاران و فعالین عرصه اطلاع رسانی به جامعه است.

حجت الاسلام کریمی تأکید کرد: خبرنگار کار اطلاع رسانی و انعکاس رخدادها و وقایع جامعه که قابلیت خبررسانی را دارند برعهده دارد و به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم و مسئولان فعالیت دارد.

امام ‌جمعه‌ موقت ‌سرپل‌ذهاب اظهار داشت: یک خبرنگار باید علم، تجربه، دانش، مهارت و جسارت کافی را داشته باشد تا در کنار آنها با سرعت، دقت و صحت که یک اصل مهم در کار خبری است بتواند یک خبرنگار موفق باشد.

این استاد حوزه یادآور شد: کسی که وارد عرصه خبری می شود باید عشق و علاقه کافی به خبرنگاری داشته باشد چون عرصه خبررسانی در عین جذاب بودن مخاطرات بسیاری دارد و اگر این کار همراه با عشق و علاقه نباشد نمی تواند این مخاطرات و سختی‌ها را تحمل کند.

حجت الاسلام کریمی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: خبرنگار باید ضمن داشتن استعداد ذاتی از هنر واژه گزینی و شم خبری، حوصله زیاد و نگاه موشکافانه برخوردار باشد و به دور از احساسات بکوشد وقایع را همانگونه که حادث شده برای مخاطبین بازگو کند.

ارسال نظرات