۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۷۳۹۳۲۶

محدودیتی در مسکن شهرهای جدید برای طرح جوانی جمعیت نیست

محدودیتی در مسکن شهرهای جدید برای طرح جوانی جمعیت نیست
استاندار مرکزی گفت: محدودیتی در شهرهای جدید استان برای طرح جوانی جمعیت نداریم.
به گزارش گروه جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، فرزاد مخلص الائمه ظهر امروز در نشست شورای مسکن استان مرکزی اظهار کرد: اجرای طرح جوانی جمعیت از اولویت های اساسی استان است و در حوزه مسکن محدودیتی برای اجرای این طرح نداریم.

وی تصریح کرد: لازم است در اجرای طرح ۸ هزار و ۱۰۰ واحدی اراک ظرفیتی برای جوانی جمعیت در نظر گرفته شود تا جوانان دغدغه‌ای از بابت مسکن نداشته باشند.

محدودیتی در مسکن شهرهای جدید برای طرح جوانی جمعیت نیست

توسعه اراک ضروری است

استاندار مرکزی توسعه شهر اراک را امری ضروری دانست و ادامه داد: شهر اراک در مسیر توسعه محدودیتی ندارد، اما لازم است برنامه‌ریزی‌های دقیق برای این مهم صورت گیرد که مسؤولان شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک و اداره کل راه و شهرسازی استان باید در اسرع وقت نسبت به تشکیل کارگروه در این زمینه اقدام کنند.

مخلص الائمه یکی از دلایل گرانی مسکن را عدم توسعه شهر دانست و بیان کرد: توسعه شهر می‌تواند محدودیت‌های زمین را برطرف و از افزایش قیمت مسکن و زمین بکاهد.

استاندار مرکزی همچنین برخورد جدی با مشاورین املاک متخلف برخورد را خواستار شد.

۲۳۰۰ واحد به روش پیش ساخته احداث می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز بر ثبت آمار خانه‌های خالی استان مرکزی ظرف یک ماه آینده تأکید کرد و گفت: اولویت شناسایی خانه‌های خالی  با افرادی است که دارای خانه خالی زیادی هستند.

علی اکبر اسدی با اشاره به ساخت پروژه ۸ هزار و ۱۰۰ واحدی بیان کرد: ۲ هزار و ۳۰۰ واحد از مجموع این واحدها به روش پیش ساخته احداث خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز برای تکمیل طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی با سه پیمانکار صحبت شده که در آینده نزدیک فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

ارسال نظرات