۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۷۳۹۴۲۷
آیت الله اراکی در افتتاحیه دوره مثل خمینی:

حوزه های علمیه به نص قرآن، کاری جز ورود به عرصه سیاست ندارند

حوزه های علمیه به نص قرآن، کاری جز ورود به عرصه سیاست ندارند
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سیاست اکنون در دست مستکبرین عالم است، تصریح کرد: طبق نص قرآن کریم حوزه های علمیه باید در سیاست ورود کنند.
به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا،  آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور طی سخنانی در مراسم افتتاحیه اردوی معرفتی- تشکیلاتی "مثل خمینی" و نیز اجتماع سالیانه طلاب عصر انقلاب، با اشاره به این که تبیین معارف نورانی قرآن و اهل بیت(ع) و تلاش در جهت اجرای احکام الهی از جمله اصلی ترین رسالت های حوزه های علمیه و روحانیت است، اظهار داشت: فقه همان فقه امر به معروف و نهی از منکر و اجرای برنامه ها و احکام الهی است که در این زمینه  نیازمند تقویت جریان جهاد تبیین هستیم.
 
حوزه های علمیه به نص صریح قرآن، کاری جز ورود به عرصه سیاست ندارند

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه سیاست را مستکبرین عالم در دست گرفته اند و آن را تبدیل به حقه، نیرنگ و عامل تضییع حقوق مردم و مستضعفین کرده اند، افزود: حوزه های علمیه به نص صریح قرآن کریم، کاری جز ورود به عرصه سیاست ندارند.

وی با بیان این که یکی از اهداف دشمن در دوران جدید، تلاش در جهت جدایی دین از سیاست است، خاطرنشان کرد: دشمن با ترویج فرهنگ و اندیشه سکولاریسم، به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود می خواهد این تلقی را در ذهن مردم و نسل جوان ایجاد کند که دین اساساً ارتباطی با سیاست و مدیریت جامعه ندارد در حالی که اساس دین ناظر به عرصه جامعه و حاکمیت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: این مسلم است که اساس نظام سیاسی دینی با رویکرد آموزه های ناب شیعی مبتنی بر این است که قدرت باید در اختیار عدالت باشد تا جامعه به سعادت و رستگاری برسد.

ارسال نظرات