۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۷۳۹۴۴۷

بیانیه حجت الاسلام مهری در پی حمله به همسر و دختران شهید علیخانی

بیانیه حجت الاسلام مهری در پی حمله به همسر و دختران شهید علیخانی
حجت الاسلام مهری در پی حمله به همسر و دختران شهید مدافع حرم علیخانی در بیانیه ای تصریح کرد: از مسؤولین استان مصرانه خواستارم که این مسأله را با جدیت تمام پیگیری کنند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهري در پی حمله به همسر و دختران شهيد مدافع حرم حاج حسين عليخاني بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

جهاد زهرایی تان، پایدار بانو!

اْلآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النّاهُونَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ الْحافِظُونَ لِحُدُودِ اللّهِ وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنینَ (سوره توبه، 112). آمران به معروف، نهی کنندگان از منکر، و حافظان حدود (و مرزهای) الهی (مؤمنان حقیقی اند)؛ و بشارت ده به (این چنین) مؤمنان!

موضوع بسیار تاسف آوری که اين روزها در شهر شهيدان «كرمانشاه قهرمان»، در مقابل دیدگان مردم به وقوع پیوست. ضرب و شتم و هتك حرمت خانواده شهيد مدافع حرم حاج حسين عليخاني به خاطر نهي از منكر بود؛ حادثه ای دلخراش و تأسف انگیز و عملي غیر انسانی، در کشور اسلامی.

جای بسی تاثر است که در حکومت اسلامی که حاصل جانفشانی هزاران شهید است آن هم در راه حفظ ارزش های اسلام و انقلاب که بی شک حفظ حجاب و کرامت زن از یک سو، و دفاع از ناموس و احیاء امر به معروف و نهی از منکر از سوی دیگر، چنین اتفاق هولناکی رخ می دهد.

این حادثه دلخراش از چند جنبه قابل توجه است:

اول؛ برخورد توأم با خشونت متخلفین از قانون با فریضه امر به معروف و نهی از منکر. دوم؛ حمله به يك زن مسلمان که در آموزه های اجتماعیِ دین مبین اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است. سوم؛ حمله به همسر و دختران شهيد مدافع حرم حاج حسين عليخاني که مصداق بارز نقض آزادی مدنی است. چهارم؛ هتک حرمت به یکی از مقدس ترین نمادهای دینی مان یعنی چادر که همواره یادآور عصمت زهرای اطهر (سلام الله علیها) است. در حقیقت دردآورترین قسمت این حادثه همین بخش آخر است.

موضوع زمانی منزجر کننده می شود که وطن فروشان غربي و اصلاح طلبان ساختار شكن، امروز «به آتش کشیدن مأمور پلیس، کشیدن چادر از سر خانم محجبه، زنده زنده سوزاندن مأمور امنیت، سوزاندن قرآن، چاقو زدن به قاری قرآن، به آتش کشیدن پرچم، ترورهای وحشیانه خونین روحانیون و بسیجی هايي همچون آرمان علی وردی و روح الله عجمیان مظلوم و بی سلاح را مي بينند، ولي ساكت و نظاره گرند و همچنان عربده و آروغ آزادی و دموکراسی سر می زنند.

كجايند!! منبری هاي مشکوک؟ فاضل ميبدي، سروش محلاتي، حامد کاشانی و حسن آقامیری! پزشکیان، کرباسچی، ابطحي و محمود صادقي! مهدي نصيري و محمد مهاجري! هلالي، عليمي و پويانفر ها و صدها بازیگر و ورزشکار و مجری مشهور و غیرمشهور كه بصورت هماهنگ و همدستانه و با تکرار داد بزنند كه «زن، زندگی، آزادی»! به چه معناست؟ مگر شعارشان اين نبود؟! آيا اقدام صورت گرفته در خصوص کشیده شدن چادر و حجاب از سر این خانم هاي محجبه، در همين راستاست يا در بستر توحش و عصیانگری؟

كجايند!! روزنامه ها، سایت ها و رسانه‌های زرد تلگرامی اصلاح طلبان و پلتفرم های بزرگ مانند دیجی کالا، اسنپ، آپارات و دیوار كه با پیامک های چند ده میلیونی و پاپ آپ ها و اطلاعیه های رسمی به مخاطبان میلیونی خود اين قصه پر غصه را محكوم و اعلام انزجار كنند.

آقايان خاتمي، محقق دامادها و مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه!

آيا این روزها برای پیدا کردن راه حق از باطل، لحظه‌ای تفکر روی اين كليد واژه ها کافی نيست؟!

چرا مي بينيد و لب فرو بسته ايد؟! گناه اين خانم محجبه و امثالهم چه بوده است، صرفاً و صرفاً عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر!

البته امروز به اعتقاد شما عاليجنابان و هم كيشان چپ ديروزتان و ساختار شكنان راديكال امروزتان؛ نهي از منكر جرم است! و باید در برابر ترویج بد حجابی سکوت کرد و از کنار بی احترامی به ارزش ها به راحتی گذشت! بلي به بركت سخنان و اظهارات بي مبنا و بيانيه هاي پي در پي و پر از حقد و كينه شما عاليجنابان نسبت به نظام اسلامي؛ مخالفین با نشر ارزش های انقلاب و اسلام که امام راحل(ره) و شهدا انقلاب تا پای جان در حفظ و زنده نگهداری از آن ها کوشیدند، امروز تا این حد حاشیه امن دارند که دیگر پا را از گلیم خود فراتر گذاشته و مروجین ارزش ها و فرایض انقلابی و دینی مورد آزار و اذیت قرار داده و جامعه را برای حضور ایشان ناامن می کنند.

فاین تذهبون؟ کجا می روید ... و دنباله رو چه خبيث هایی؟؟ و چگونه فردای قيامت جوابگوي این همه خون ها و زحمات دلیر مردان ... اگر بجای این خانم چادری، یک زن، کشف حجاب کرده بود و فردی به او حمله می‌کرد، شماها باز هم خفقان مي گرفتيد؛ يا غیرتی شده و روایت خلخال پای زن یهودی را می گفتيد. تفاوت ما با شما این ست که «بائكما يجر و بائي لم يجر»، برخورد‌های بد مثل ماست‌پاشی بین همه ما تقبیح می شود، ولی شما در قبال این وحوش «صمٌ بكمٌ عميٌ»! از دیوار صدا در می آيد، ولی از شما‌ها نه! ...

بدانيد و همه بدانند؟! دست روی بد چیزی گذاشتند؛ چادر از سر کشیدن؟ کتک زدن؟ این مملکت آنقدر بچه هیئتی ناموس پرست دارد که حاضرند جانشان را پای خاکی نشدن این چادر بدهند! در ابتدای جنگ برای آوردن جنازه یک دختر ایرانی از دست عراقی‌ها، چهار شهید دادیم و غیرت مان اجازه نمی‌داد، جنازه ناموس ایرانی به دست دشمن و نامحرم بیفتد. هزاران شهید دادیم تا کسی به ناموس ایران تعرض نکند، هزاران شهید دادیم تا داعش به نوامیس کُرد، به اهل سنت و مسیحی در عراق و سوریه تعرض نکند. مطمئن باشند، خودفروخته های هرزه و هوسران، کشیدن چادر از سر ناموس ما، بهایش بسیار سنگین خواهد بود. كما كان دعوت به صبوري شده ايم! صبر مي كنيم! گرچه سخت است، اما فعلاً بايد سوخت، ساخت، و ماند. آقايان ! بترسيد از روزي كه صبر نظام لبریز شود و .... !!!

در خاتمه عرايضم به همسر شهيد عليخاني مي گويم كه «جهاد زهرایی تان، پایدار بانو»! خانم حاج حسين عزيز!  امروز مصداق واقعي مجاهدان في سبيل الله شماييد: «یجاهدون فی سبیل الله ولا یخافون لومه لائم». (مائده/54). چرا كه شما زنان محجبه، توهین، تحقیر و تهدید می شنويد، کتک می خوريد؛ اما همچنان مقاوم و استوار به راه خود ادامه می دهيد. هرچه بیشتر می گذرد، ابعاد این جهاد زنانه بیشتر خودش را نشان می دهد، جهادی که کسی فکرش را نمی‌کرد. بدانيد كه قطار انقلاب با سرعت و قدرت به پیش خواهد رفت؛ هرچند در ایستگاه های مختلف توقف ناچیزی دارد؛ از خداي قادر متعال بخواهيم به بركت خون همسر شهيدتان و دوست فراموش ناشدني ساليان دور ما «حاج حسين عزيز»، از جاماندگان این قطار نباشيم و عاقبت مان را ختم بخیر گرداند.

ضمناً از مسئولین استان مصرانه خواستارم که این مسأله را با جدیت تمام پیگیری کنند و با برخورد قاطع و سریع، بدون ذره ای اغماض، غیرت و مسؤلیت پذیری خود را نشان دهند، تا احساس امنیت حاکم بر جامعه خدشه دار نشود و دیگر شاهد چنین هتک حرمت هایی نباشیم و به بدخواهان نشان دهند که بسان سال ۱۳۵۷پای انقلاب و حفظ ارزش های آن ایستاده اند.  محمدجواد مهري (همرزم شهيد حاج حسين عليخاني) قم المقدسه/ 14 مرداد ماه 1402

ارسال نظرات