۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۷۳۹۴۶۵

آیا مردم به خرید نان نصفه روی آورده‌اند؟

آیا مردم به خرید نان نصفه روی آورده‌اند؟
روزنامه جهان صنعت و خبرگزاری ایلنا با اخباری بدون سند و مدرک، مدعی شده‌اند که مردم به خرید نان نصفه روی آورده‌اند!

روزنامه جهان صنعت و خبرگزاری ایلنا وابسته به جریان غرب‌گرا در یک گزارشی عجیب، مدعی شده‌اند که مردم برای زنده ماندن نان نصفه می‌خرند!

روزنامه جهان صنعت نوشت: «دولت سیزدهم در آستانه دوسالگی خود برخلاف شعارهای معیشتی و حمایت از سفره مردم، اینک چنان مردم را دچار سردرگمی و گرفتار گرانی کرده است که دیگر توان اداره یک زندگی حداقلی برای قشر حداکثری جامعه به قدری دشوار و ناممکن شده که برای گذران زندگی و به تعبیری برای زنده‌مانی به خرید نان نسیه و حتی نصفه روی آورده‌اند.»
 


خبرگزاری ایلنا نیز مشابه همین گزارش ادعا کرده است که مردم به خاطر فقر، به خریدن نان نصفه و نسیه روی آورده‌اند!
 


ادعای «خرید نان نصفه توسط مردم» به سرعت تیتر یک رسانه‌های ضد انقلاب شده است و از این ادعا برای تشویش اذهان عمومی استفاده می‌شود.

 

 


روزنامه جهان صنعت و خبرگزاری ایلنا برای اثبات ادعای خود، اسناد و مدرکی در گزارش نیاورده‌اند و آماری نیز نداده‌اند که چند درصد از مردم، نان نصفه می‌خرند؟ آیا خرید هر یک عدد لواش ۵۳۵ تومانی، سنگک ۲۰۰۰ تومانی و بربری ۱۵۰۰ تومانی آنقدر سخت است که مردم آن را نصفه می‌خرند؟! یا ممکن است مردم به دلیل جلوگیری از اسراف نان، بر اساس عرف نانوایی اقدام به خرید نصف نان بکنند؟

ناگفته نماند که روزنامه جهان صنعت قبلا نیز به خاطر ادعاهای بدون سند، محکوم و توبیخ شده است. چند ماه پیش بود که  روزنامه جهان صنعت با انتشار گزارشی، ادعاهایی عجیب را در رابطه با افزایش فروش اعضای بدن در کشور مطرح کرد و در این گزارش مدعی شد برخی افراد برای دریافت پول بیشتر اعضای بدن خود را در خارج از کشور به فروش می‌رسانند. در پی حاشیه‌های پیش آمده از ادعای این روزنامه، مدیر مسئول جهان صنعت به دادستانی احضار شد ولی ادله و مستنداتی ارائه نکرد و دادستانی تهران علیه این روزنامه اعلام جرم کرد.(اینجا بخوانید)
 


در جریان آشوب‌های سال گذشته روزنامه جهان صنعت در یادداشتی در شماره ۲۸ آبان ماه اتهاماتی به نیروهای انتظامی و حافظان امنیت کشور وارد کرده بود، هیات نظارت به مطبوعات با اکثریت آرا و مستند به تبصره ماده ۱۲ قانون مطبوعات، رای به توقیف روزنامه جهان صنعت داد. (اینجا بخوانید)
 


روزنامه جهان صنعت در ایام همه‌گیری کرونا نیز جنجال آفریده بود. این روزنامه در مصاحبه ای با یک عضو جعلی ستاد مبارزه با کرونا مدعی شد که آمار کشته های کرونا در ایران ۲۰ برابر آمار اعلامی است و همین مصاحبه با کارشناس جعلی به عنوان سند معتبر در رسانه های معاند، بازنشر شده بود. در آن زمان این روزنامه توقیف شده بود. (اینجا بخوانید)
 


سریال ادعاهای بدون سند و مدرک توسط رسانه‌های غرب‌گرا همچنان ادامه دارد و این اخبار جعلی خوراک رسانه‌های معاند می‌شود. آیا هیئت نظارت بر مطبوعات برخورد بازدارنده با فیک نیوزها خواهد داشت؟

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات