۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۷۳۹۴۸۳
عضو هیات مؤسس موکب علی ابن باقر:

پذیرایی از زائران و مهمانان امام حسین در کربلا دارای اجر بی نهایت است

پذیرایی از زائران و مهمانان امام حسین در کربلا دارای اجر بی نهایت است
اصفهان - حجت الاسلام شیخ استرکی گفت: خادمان موکب‌های اربعین حسینی که از زائران امام حسین(ع) پذیرایی می‌کنند انتخاب شده هستند و باید قدر جایگاه خود را بدانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد شیخ استرکی دوشنبه شب در جمع خادمان موکب علی ابن باقر (ع) کاشان، گفت: خادمان موکب علی ابن باقر(ع) کاشان خود را موقوفه اباعبدالله الحسین کرده اند تا به زائران حضرت خدمات رسانی کنند.

وی افزود: پذیرایی از زائران و مهمانان امام حسین(ع) در کربلا دارای اجر و پاداش بی نهایت است و خادمان امام حسین(ع) در موکب‌های اربعین انتخاب شده اند و باید قدر جایگاه خود را بدانند.

حجت الاسلام شیخ استرکی ادامه داد: خادمان امام حسین(ع) قبل از اینکه دعوت شوند برای خدمات به زئران، حقوق خود را از اباعبدالله الحسین دریافت کرده اند و خدمات به زئران امام حسین(ع) در کربلا لذتی وصف نشدنی دارد.

عضو هیات مؤسس موکب علی ابن باقر(ع) از عُجب به عنوان یکی از آفات خدمتگزاری برای زئران امام حسین(ع) نام برد و اظهار داشت: عُجب و خودبرتربینی بزرگترین آفت اهل ایمان است، ازاین رو انسان با ایمان برای اعمال صالح خود نباید رضایت داشته باشد.

وی با تأکید بر مراقبت از رفتار خادمان امام حسین(ع) با زئران حضرت، اظهار داشت: بزرگترین ویژگی‌های خادمان موکب در اربعین حسینی، رعایت اصول اخلاقی است.

حجت الاسلام شیخ استرکی بر سرعت و کیفیت خدمت به زائر امام حسین(ع) تأکید کرد و گفت: زائرامام حسین(ع) برای دریافت خدمات ازموکب نباید معطل شود و به دلیل خستگی راه به سرعت اسکان داده شوند و پذیرایی شوند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات