۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۷۳۹۵۷۸
حجت الاسلام والمسلمین ملانوری:

معضل اصلی تبلیغ در کشور ناهماهنگی است

معضل اصلی تبلیغ در کشور ناهماهنگی است
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌ معضل اصلی تبلیغ در کشور ناهماهنگی است، گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر باتوجه به واقعیت‌های تبلیغ سخن گفتند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری در نشست با مبلغین فعال در عرصه‌های مختلف تبلیغی که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار کرد: در طرح‌ها و برنامه‌ها باید واقعیت‌های میدانی مدنظر قرار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های حوزه برای مبلغین و گروه‌های تبلیغی یکی است، مطرح کرد: گروه‌ها به دلایل مختلف خود را به حوزه متصل خواهند کرد و از فکر و اندیشه موجود در این عرصه استفاده می‌کنند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه این گروه‌ها می‌توانند از بعد مالی مستقل شوند، عنوان کرد: ارتباط حوزه و این گروه‌ها می‌تواند در قالب هم‌اندیشی و انتقال اطلاعات باشد.

وی با اشاره به اینکه معضل اصلی تبلیغ در کشور ناهماهنگی است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر باتوجه به واقعیت‌های تبلیغ سخن گفتند.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری ادامه داد: ایشان در این سخنرانی نام قم و حوزه علمیه قم را بلند کردند و این موضوع به این معناست که ایشان ظرفیت‌هایی در حوزه علمیه قم دیده‌اند.

وی با بیان اینکه حوزه در کشور یک نهاد مستقل است، تصریح کرد: ما بهای استقلال را پرداخته‌ایم و مقام معظم رهبری نیز نمی‌خواهند این استقلال را از حوزه بگیرند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه تمام مراکز حوزه در راستای اینکه تبلیغ اولویت نخست شود، دخیل هستند، یادآور شد: این حرکت در سطح حوزه درحال رقم خوردن است.

وی با بیان اینکه دوران کرونا و اغتشاشات ضربات بسیاری به مساجد زده است، ابراز کرد: طرح مسجد تراز در محله‌هایی که اجرا شده است موجب افزایش جمعیت شده است که نشان می‌دهد با پیاده سازی این طرح در محلات مختلف می‌توانیم مجدد مساجد را رونق ببخشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری با اشاره به اینکه مساجد محور فعالیت‌های تبلیغی هستند، بیان کرد: تجربه ثابت کرده است که افرادی که در مساجد حضور دارند دیرتر گمراه می‌شوند.

وی ادامه داد: تمام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی ازجمله فعالیت‌های نوین مانند رسانه و ... را نیز می‌توان با محوریت مساجد انجام داد.

ارسال نظرات