۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۷۳۹۱۱۸
رسا گزارش می دهد؛

افزایش چشمگیر اقبال طلاب به تبلیغ بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب

افزایش چشمگیر اقبال طلاب به تبلیغ بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب
درپی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب و مبلغان حوزه های علمیه، آمار نهادها و مراکز اعزام مبلغ از افزایش محسوس توجه و اقبال طلاب به امر حیاتی تبلیغ حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام و موسم تبلیغی طلاب و روحانیت، هزاران نفر از مبلغان، خطبا و اساتید و فضلای حوزه بار سفر بسته و عازم مناطق مختلف کشور به منظور انجام رسالت تبلیغی خود شدند.

مشاهدات میدانی خبرنگاران خبرگزاری رسا، گزارش ها و آمارهای ارائه شده توسط مسؤولان مراکز تبلیغی کشور و حوزه و نیز مصاحبه های خبرگزاری رسا با اساتید، طلاب و علما، حکایت از افزایش قابل توجه حضور طلاب در مناطق مختلف کشور و اقبال طلاب به امر حیاتی تبلیغ دارد.

اخیرا رهبر معظم انقلاب در دیدار طلاب و مبلغان حوزه های علمیه، علما، اساتید و حوزویان را به توجه هرچه بیشتر به امر تبلیغ توصیه کردند. 

حجت الاسلام سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از افزایش محسوس آمار اعزام مبلغ در ماه محرم بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب خبر داد.

او اعلام داشته که تاکنون حدود ۱۲هزار حکم تبلیغی صادرشده و قریب به ۱۰۰۰نفر درلیست صدور حکم اند. همچنین امسال 312 گروه تبلیغی با ظرفیت اعزام بیش از چهار هزار نفر اعزام شدند که در کنار منبر و اقامه نماز جماعت در فضاهایی چون پارک ها، نمایشگاه ها، ساحل ،کمپ ها و زندانها و اردوها به فعالیت تبلیغی مشغول هستند.

مسؤولان سایر مراکز و متولیان امر تبلیغ نیز خبر می دهند که افزایش میزان استقبال طلاب نسبت به امر تبلیغ نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییرات محسوسی را داشته است.

افزایش چشمگیر اقبال طلاب به تبلیغ بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب

پر شدن ظرفیت اعزام مبلغ معاونت تبلیغ در کمتر از دو روز

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از استقبال کم نظیر طلاب برای اعزام به مناطق مختلف کشور و فعالیت تبلیغی، در پی سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد مسئله «تبلیغ» خبر داد و گفت: مبلغان امسال با توجه به سخنرانی رهبر معظم انقلاب و حساسیت شان نسبت به موضوع تبلیغ، استقبال خوبی برای فعالیت تبلیغی داشتند و تا آنجا که ما اطلاع داریم هر تعداد طلبه ای که امکان رفتن به تبلیغ را داشتند، از سوی متولیان تبلیغ اعزام شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری با اشاره به تقسیم کار میان مراکز متولی تبلیغ از اعزام ویژه طلاب از طریق معاونت تبلیغ حوزه به سبب در خواست های زیاد طلاب پرده برداشت و اظهار داشت: حدود 8 سال است که میان مراکز متولی تبلیغ تقسیم کار شده و قرار بر این بود که معاونت تبلیغ حوزه فقط اعزام های بلند مدت داشته باشد و اعزام های کوتاه مدت بر عهده ی دیگران باشد اما به دلیل استقبال فراوان طلاب، امسال شورای عالی حوزه به ما اجازه اعزام داد و در بازه اول اعزام پنج هزار نفر برای تبلیغ ثبت نام کردند.

وی در ادامه از پر شدن ظرفیت اعزام معاونت تبلیغ در کمتر 2 روز خبر داد و تصریح کرد: بعد از موافقت شورای عالی برای اعزام پنج هزار نفر و تکمیل ظرفیت، طلاب باز هم از شورای عالی برای ایجاد ظرفیت اعزام درخواست داشتند و اینبار نیز با موافقت مسئولان دو هزار نفر به مناطق مختلف اعزام شدند؛ لازم به ذکر است که ما زمانی اعزام را شروع کردیم که همه سازمان های اعزام کننده مبلغ پرونده های تبلیغشان را بسته بودند و دیگر اعزام نداشتند و با این وجود باز هم متقاضی برای تبلیغ وجود داشت.

افزایش چشمگیر اقبال طلاب به تبلیغ بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب

معاون تبلیغ حوزه علمیه در ادامه از اعزام طلاب از طریق سازمان های دیگر خبر داد و اظهار داشت: آنطور که بنده اطلاع دارم حدود 3500 نفر به وسیله سازمان اوقاف، 9000 نفر از دفتر تبلیغات اسلامی، 2000 نفر با کمک سپاه اعزام شدند؛ البته این تعدادی که عرض شد، اضافه بر مبلغانی است که به صورت بلند مدت در شهر ها مشغول هستند، ما حدود 8000 نفر مبلغ طرح هجرت در سطح کشور داریم، 21000 نفر مبلغ طرح امین داریم که عمدتا در مساجد و هیئات فعالیت می کنند.

خبرگزاری حوزوی رسا نیز در جهت تعمیق تحلیل و گسترش تبیین دغدغه های رهبر انقلاب اسلامی در حوزه تبلیغ و در راستای تحقق مطالبات رهبر انقلاب اسلامی و بسط اقدامات جهادی طلاب و روحانیت، پرونده"بلاغ مبین" را راه اندازی کرده است.

حسین عجمی

حسین عجمی
ارسال نظرات