۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۷۳۹۶۹۸
کارشناس مذهبی رسانه ملی بیان کرد؛

تحمل پذیری بالا، سعه صدر و آرامش از ویژگی‌های انسان‌های مؤمن

تحمل پذیری بالا، سعه صدر و آرامش از ویژگی‌های انسان‌های مؤمن
اصفهان – حجت الاسلام سعیدی از هوای نفس به عنوان ابزار شیطنت شیطان نام برد و گفت: همه تلاش شیطان برای گمراه کردن انسان و گرفتن ایمان انسان‌های مؤمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد سعیدی آریا پنجشنبه شب در مجلس عزاداری هیات مهتدون کاشان درپارک بزرگ ملت کاشان، گفت: تلاش کنیم عامل و عارف به آیات قرآن و روایات اهل بیت (ع) باشیم.

وی از نفس و شیطان به عنوان ابزار شیطنت شیطان نام برد و اظهار داشت: همه تلاش شیطان برای گمراه کردن انسان و گرفتن ایمان انسان‌ها است.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با طرح این سؤال که ایمان چیست و مومن کیست، گفت: امیرمومنان (ع) می‌فرماید، مومن انسان خوش اخلاق و خوش رفتاری است که همه از او به خوبی یاد می‌کنند.

وی تحمل پذیری بالا، سعه صدر و آرامش از ویژگی‌های انسان‌های مومن نام برد و افزود: انسان مومن در برابر مشکلات و ناملایمات دریا دل و صبور است.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره به اینکه برخی از اینکه از آن‌ها تعریف شود بی نهایت خوشحال می‌شوند، اظهار داشت: انسان مومن اگر از او تعریف و تمجید شود به جای اینکه خوشحال شود از خدا می‌ترسد، چرا که انسان خودش را از همه کس بیشتر می‌شناسد که مستحق تعریف و تمجید هست یا نیست.

وی با بیان اینکه شهید تهرانی مقدم انسان بلند نظری بود، گفت: این شهید بزرگوار می‌گوید، ما نه تنها می‌توانیم مانند کشور‌های دیگر تسلیحات نظامی و موشک بسازم بلکه کشور‌هایی هم که نتوانستند بسازند، ما می‌سازیم تا به آن‌ها ثابت کنیم شما هم می‌توانید بسازید.

به گفته وی بلند نظری شهید تهرانی مقدم سبب شد تا امروز به قدرت موشکی دنیا تبدیل شده و حرف اول موشکی دنیا را بزنیم و این در حالی است که برخی هنوز معتقد هستند ما توانایی انجام کار‌های بزرگ را نداریم.

حجت الاسلام سعیدی آریا دنیا را مرزعه آخرت دانست و گفت: دنیا مزرعه آخرت است، باید مراقب بود، امروز چه بذری را می‌کاریم و فردا چه چیزی برداشت می‌کنیم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات