۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۷۳۹۸۶۱
نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد؛

لزوم مدیریت روحانیت در حرکت های فرهنگی و اجتماعی

لزوم مدیریت روحانیت در حرکت های فرهنگی و اجتماعی
حجت الاسلام و المسلمین دژکام با بیان ضرورت هماهنگی همه دستگاه ها برای ایجاد جریان فرهنگی مناسب، گفت: حرکت فرهنگی اجتماعی و سازمان های مردم نهاد باید در دست روحانیون باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس،حجت الاسلام و المسلمین دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس، در  یکصد و سی و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس اظهار داشت: نقشه مهندسی از موضوعاتی است که می طلبد تمام کارهای ما ذیل این برنامه مستمر چند ساله قرار گیرد.

وی افزود: راه دیگر برای تصمیم‌گیری آن است که تحلیل عقلی و منطقی را به جای تحلیل آماری بیاوریم. در تحلیل آماری جای تردید وجود دارد و بسیاری از آمارها قابل اطمینان نیستند و روش تصمیم گیری و تصمیم سازی خود را باید متحول کنیم که بر مبنای تحلیل منطقی و فلسفی تصمیم خود را بگیریم

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: اگر تحلیل منطقی و فلسفی بخواهیم داشته باشیم به همان نتایج می رسیم ولی وقتی به عنوان مقدمه تصمیم گیری سراغ آمار می رویم در نتیجه گیری خود دچار خدشه می شویم.

امام جمعه شیراز گفت: با توجه به اینکه جامعه علمی دنیا در بحث های سیاسی و اجتماعی بر آمار  تاکید دارند، تلاش ما این است که به مرور آمارها را متقن و قابل اعتماد کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با بیان اینکه چگونه فعالیت های خود را با یکدیگر هماهنگ کنیم تا یک جریان فرهنگی به وجود آید و آن جریان و گفتمان به تغییر وضعیت موجود اجتماع در جهت فرهنگی کمک دهد، افزود: 46 دستگاه دخیل در این امر باید وظایف خود را به درستی انجام دهند.

وی اظهار داشت: بخش مردمی حرکت فرهنگی اجتماعی جامعه، دست روحانیون است و از قدیم روحانیت شیعه با مردم ارتباط  داشته است.همچنین در قسمت سازمان های مردم نهاد عمدتا باید روحانیت دخالت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام در پایان افزود: توقع دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز از همه این است که جریان مردمی و سازمان های مردم نهاد را بیشتر با این مسائل درگیر کنید.

ارسال نظرات