۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۷۴۰۰۴۰
مدیرعامل خبرگزاری رسا تبیین کرد؛

سکولارهای حوزوی و دو قطبی «حوزه انقلابی و حوزه علمی»

سکولارهای حوزوی و دو قطبی «حوزه انقلابی و حوزه علمی»
حجت الاسلام محققی دو قطبی حوزه انقلابی و حوزه علمی را سرلوحه فعالیت مدافعان سکولاریسم در حوزه دانست و بر لزوم هوشیاری اساتید علما و متولیان امر در این خصوص تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمد مهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا در جریان سفر خود به آذربایجان شرقی با حضور در سپاه عاشورای استان با حجت الاسلام عبدالرحیم نجف قلی‌زاده سرایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل خبرگزاری رسا در سخنان خود استان آذربایجان شرقی را دیار مردمان غیور، با فرهنگ، با پیشینه تاریخی قوی و مدافع ولایت، انقلاب و ارزش‌های الهی توصیف کرد.

حجت الاسلام محققی با تاکید بر اینکه لشکر عاشورا در دوران دفاع مقدس و سپاه عاشورای امروز از یگان‌های رزمی دلاور، پیشگام و خط شکن بوده است، افزود: این لشکر شهدای بزرگی همچون شهید باکری را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که نسل ما امروز مدیون رشادت‌های این شهدای والا مقام است.

وی شهر تبریز را زادگاه مراجع، علما و بزرگان توصیف کرد و به تجلیل از مجاهدت‌های سترگ عالمان این مرز و بوم پرداخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اهداف و ماموریت‌های خبرگزاری رسا به عنوان رسانه حوزوی پرداخت و تحقق انقلابی‌گری در حوزه را مهمترین ماموریت این رسانه عنوان کرد.

سکولارهای حوزوی و دو قطبی «حوزه انقلابی و حوزه علمی»

با تهاجم همه جانبه علیه انقلاب و ارزش های دینی مواجه هستیم

حجت الاسلام محققی با اشاره به اینکه امروزه با تهاجم همه جانبه‌ای علیه انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی مواجه هستیم، بر لزوم مقابله هوشمندانه با تهاجم دشمنان تاکید کرد و با بیان اینکه دشمنان به دنبال تحریف ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند، مقوله جلوگیری از تحریف را دغدغه جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی ذکر کرد.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در زمینه تحریف هشدار داده و فرمودند «اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم نیز شکست خواهد خورد» ابراز داشت: باید امروز بیش از هر زمانی دیگر اصول و مبانی اندیشه‌های امام خمینی رحمت الله علیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی در حوزه‌های علمیه را تقویت کنیم و لازم است جریان شناسی مسائل مهم انقلاب و تاریخ مطالعات انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه مورد تقویت قرار گیرد.

حجت الاسلام محققی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت مخرب برخی از خرده جریان‌ها در فضای حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از این جریان‌ها، جریان مدافعان سکولاریسم و جدایی دین و حوزه از سیاست است که متولیان این جریان تلاش دارند تا مسائل دینی را جدای از مسائل سیاسی عنوان کنند.

دو قطبی«حوزه انقلابی وحوزه علمی» سرلوحه فعالیت مدافعان سکولاریسم درحوزه است

سکولاریسم و دو قطبی حوزه انقلابی و حوزه علمی

وی در ادامه دو قطبی حوزه انقلابی و حوزه علمی را سرلوحه فعالیت مدافعان سکولاریسم در حوزه دانست و بر لزوم هوشیاری اساتید علما و متولیان امر در این خصوص تاکید کرد.

مدیرعامل خبرگزاری رسا فعالیت خرده جریان‌های سوپرانقلابی و انقلابی نمایان را از دیگر جریان‌های مخرب در حوزه ذکر و تصریح کرد: این افراد با فعالیت‌هایی که در فضای مجازی انجام می‌دهند، خود را الگوی طلبه انقلابی معرفی کرده و متاسفانه مطالبه‌گری و نقد را با پنجه کشی به چهره اعاظم، علما، مسئولان عالی نظام و زیر سوال بردن سیاست‌های کلان نظام اسلامی اشتباه گرفته اند.

حجت الاسلام محققی تضعیف و تخریب ارکان انقلاب اسلامی را دستور کار جدی این خرده جریان‌ها در حوزه دانست و افزود: این‌ها درصدد به نمایش گذاشتن چهره‌ای منزجر کننده از مطالبه‌گری و نقد بوده و مدام درحال حاشیه سازی و مسئله آفرینی برای حوزه و انقلاب اسلامی هستند و ما این آسیب‌ها و آفات را در مسائل مختلفی همچون ماجرای کرونا نیز شاهد بودیم.

وی در ادامه تاکید کرد: خبرگزاری رسا به عنوان یک رسانه حوزوی تلاش کرده است تا الگوی معقول و منطقی از مطالبه‌گری و نقد در حوزه‌های علمیه را ارائه کند و در کنار بیان و انعکاس دستاوردها، پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها، به نقاط ضعف نیز بپردازد که بحمدالله با فعالیت جهادی و مخلصانه همکاران ما در خبرگزاری رسا در این زمینه کارنامه درخشان و قابل تحسینی را داشته‌ایم که مورد اذعان متولیان امر و دلسوزان حوزه و انقلاب قرار گرفته است.

دو قطبی«حوزه انقلابی وحوزه علمی» سرلوحه فعالیت مدافعان سکولاریسم درحوزه است

فعالیت جریان تحریف در فضای حوزه

مدیرعامل خبرگزاری رسا با تحسین پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی، پژوهشی و تبلیغی حوزه؛ به ویژه دستاوردهای دفتر فقه معاصر، بخشی از این فعالیت‌ها را تشریح کرد که مورد توجه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا قرار گرفت.

حجت الاسلام محققی همچنین به فعالیت جریان تحریف در فضای حوزه و نظام اشاره و ابعاد مواجهه روشنگرانه و بصیرت بخش خبرگزاری رسا با این جریان که به دنبال تحریف محکمات اندیشه، مبانی و افکار حضرت امام راحل هستند، را تشریح کرد.

ارسال نظرات