۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۷۴۰۰۸۹
استاندار اصفهان:

فضای مجازی در هیچ جای دنیا همانند ایران رها شده نیست

فضای مجازی در هیچ جای دنیا همانند ایران رها شده نیست
اصفهان ـ مرتضوی گفت: یکی از اولین و موثرترین گلوگاه ها در کشور فضای مجازی و رسانه است که متاسفانه در هیچ جای دنیا همانند کشور ایران رها شده نیست.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، جلسه شورای عالی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر با حضور دکتر سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان برگزار شد.

در این جلسه دکتر مرتضوی به فعالیت های مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر اصفهان اشاره کرد و گفت: برادران و خواهران در مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر دلسوزانه و مجاهدانه در راستای ترویج و همگانی کردن امربه معروف ونهی از منکر در جامعه اسلامی تلاش می کنند.

وی تصریح کرد: اقامه وحیات احکام الهی وسلامت جامعه به قوام امربه معروف ونهی از منکر است وتردیدی نداریم که باید در جامعه پای احیای این دو فریضه بایستیم و تلاش کنیم.

استاندار اصفهان به رها بودن فضای مجازی درکشور اشاره وافزود: یکی از اولین وموثرترین گلوگاه ها در کشور فضای مجازی و رسانه است که متاسفانه در هیچ جای دنیا همانند کشور ایران رها شده نیست.

مرتضوی به انتصابات مدیران در سطح کشور اشاره کرد و افزود: در انتصابات مدیران در دستگاه ها باید در افراد شاخصه های مکتبی،اعتقادی وفرهنگی باشد و باید این جزء اصول اولیه این انتصابات مورد توجه مسئولین قرار بگیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد نگاه تمرکز گرایانه در کشور است که در خیلی از موارد خصوصا در مقوله امربه معروف ونهی از منکر این نگاه باعث کند شدن فعالیت ها و برنامه ها در استان ها شده است که باید در این خصوص مطالبه گری جدی داشت.

مرتضوی ادامه داد: یکی از گلوگاه های مهم آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش می باشد که نباید این گلوگاه مهم در کشور رها باشد وباید نگاه به آموزش وپرورش نسبت به مسائل دیگریک نگاه اساسی در تمام عرصه های این نهاد باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به ماموریت های دستگاه ها وسازمان ها در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: در تمام دستگاه ها وسازمان تعیین شده است که در حوزه ماموریتی خود چه وظایفی را دارد و اگر دستگاهی در ماموریت خود درست عمل نکرد گزارش این نادرست عمل کردن را به استانداری گزارش دهید تا با ترک فعل مدیر دستگاه برخورد جدی شود.

وی در ادامه افزود: گروه هایی در کل دنیا در ترویج منکرات تلاش میکنند که با توجه به اعتقادات اسلامی کشور ما ایران ترویج این منکرات به صورت گسترده و در همه عرصه می باشد که این گروه ها تحت حمایت دشمنان اسلام هستند باید برای مبارزه با این منکرات برنامه داشته باشیم.

در ادامه این جلسه سردار جواد استکی رییس مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر به شورای عالی فرهنگ عمومی استان اشاره و گفت: باید در جلسات شورای فرهنگ عمومی در جهت ترویج فرهنگ امربه معروف ونهی از منکر وهمگانی احیای این فریضتین در جامعه برنامه ریزی شود واین جلسات مستمر برگزار گردد.

وی در ادامه تصریح کرد: تشکل های مردمی یک فرصت بسیار خوبی برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی است و نباید از این ظرفیت بسیار مهم ومردمی غافل باشیم ومطمین باشید هرجا همین مردم پا به میدان گذاشتند موفقیت های بسیار خوبی حاصل شده است.

سردار استکی خاطرنشان کرد: در دستگاه های حاکمیتی در مسئله حجاب با توجه به قانون های موجود باید اهتمام بیشتری در رعایت این مسأله مهم داشته باشند و هر مدیری که به این قوانین اهمیت نمی دهد باید بعنوان ترک فعل توبیخ شود./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات