۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۷۳۳۳۹۲
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان:

دشمن برای اصفهان برنامه های بیشتری دارد

دشمن برای اصفهان برنامه های بیشتری دارد
اصفهان ـ معاون استاندار اصفهان گفت: دشمن برای اصفهان برنامه های بیشتری دارد چرا که اصفهان یکی از مراکز قوی فرهنگی است و به ابتذال کشیدن آن باعث ابتذال دیگر نقاط می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، استاندار اصفهان، رییس کل دادگستری استان و سایر اعضا برگزار شد، گفت: همگان استان اصفهان را با تمدن و فرهنگ اصیل آن می‌شناسند.

جان نثاری خاطرنشان کرد: شهر اصفهان شهری است دارای تمدنی ایرانی اسلامی کهن که خود را در عرصه های مختلف نشان داده و برای این حرف سندهای بسیاری از هنرپروری در استان، علما گذشته و معاصر، عرصه دفاع مقدس که حدود 10 درصد از شهدای کل کشور به اصفهان اختصاص داده و شرکت در عزاداری‌های دینی وجود دارد که این اسناد عمق تمدن فرهنگی و دینی مردم اصفهان را می‌رساند.

وی با اشاره به علمای گرانقدر و شهیدان دفاع مقدس استان، ادامه داد: اصفهان همواره در برگزاری رویدادهای فرهنگی و اسلامی در کشور سرآمد بوده است. در راستای تمدن کهن اصفهان نگرانی ما در این است که نکند ما نتوانیم به وظایف خود برای حفظ آثار گذشته بربیاییم.

معاون استاندار اصفهان تصریح کرد: وقتی به آسیب‌های اجتماعی فعلی نگاه میکنیم دارای رتبه بالایی است و شاهد آسیب‌های زشت و پلشت در اصفهان هستیم که مبادا موجب خدشه در فرهنگ دینی اصفهان با وجود عمق آن،و ورود پروژه‌های خطرناک بی‌دینی در استان اصفهان باشد و توجه به آن نشود.

وی ادامه داد: در کنار فرهنگ غنی خانوادگی، هنر و اصالتی که در استان وجود دارد آسیب‌های اجتماعی عمیقی مردم استان را تهدید می‌کند، در شرایط فرهنگی امروز بایستی دستگاه های فرهنگی بدون تعارف به واقعیت‌های اجتماعی بپردازند تا در فتنه‌های بی‌شمار و خطرناک دشمن گرفتار نشویم و این مهم تنها با انسجام فرهنگی محقق می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهار کرد: اگر مجمع الجزایر فرهنگی را متحد و هماهنگ کنیم می‌توانیم با انسجام منظمی موضوعات فرهنگی را ساماندهی کنیم. کشور ما نیازمند «مهندسی فرهنگی» است تا موضوعات فرهنگی به یک قرارگاه منسجم تبدیل و با فرماندهی مشخص نقشه‌های دشمن آشکار و خنثی شود.

جان‌نثاری تأکید کرد: تنها با انسجام و همبستگی می‌توانیم فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را برای نسل آینده حفظ کنیم. ما نه به گذشته خودمان غره هستیم که موجب غفلت از امروز شود و نه ناامید هستیم از امروز و این آسیب‌ها قابل کنترل و برطرف شدن است و نباید از نارسایی‌های فرهنگی به عنوان یک زنگ خطر بگذریم و باید حواسمان باشد دشمن برای استان اصفهان که قوت بیشتری دارد برنامه بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه اگر یکی از مراکز فرهنگی قوی که به ابتذال فرهنگی کشیده شود جاهای دیگر راحت‌‌تر به فساد کشیده می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم ما بارها در شرایط و رویدادهای مختلف از جمله ۲۲ بهمن ماه، روز قدس و ... با حضور حماسی و پرشور خود جواب دندان‌شکنی به دشمن داده‌اند لذا در برابر حضور پرشور مردم در بزنگاه‌های مختلف، وظیفه ما نگاه و توجه ویژه به موضوعات فرهنگی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عنوان کرد: با توجه به فرهنگ غنی در استان، دشمن به خوبی می‌داند که اگر فرهنگ را در اصفهان کم‌رنگ و خدشه‌دار کند در سایر نقاط کشور با آسودگی بیشتری می‌تواند فتنه‌انگیزی کند.

جان نثاری تصریح کرد: مهندسی فرهنگی درکشور به معنای دقیق کلمه باید به یک قرارگاه فرهنگی متقن‌تر تبدیل شود و فرماندهی حقیقی داشته باشد و بتواند فرماندهان خود را مدیریت کند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات