۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۷۴۰۱۲۲
نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد؛

لزوم بررسی روش های اجرای سیاست‌های کلی آموزش و پرورش

لزوم بررسی روش های اجرای سیاست‌های کلی آموزش و پرورش
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر اینکه مسؤولان آموزش و پرورش نباید نسبت به سیاست کلی بی توجه باشند، گفت: چگونگی اجرای این سیاست‌ها باید بررسی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید چهارشنبه شب در شورای آموزش و پرورش کاشان با اشاره به مسائل جاری و سیاست‌های کلی آموزش و پرورش، گفت: مسئولان به دلیل مسائل جاری نباید از سیاست‌های کلی غفلت کنند.

وی با اشاره به اینکه سیاست کلی در آموزش و پرورش به عنوان یک سند بالادستی باید مورد توجه رئیس آموزش و پرورش و معاونین، مدیران و اولیا دانش آموزان باشد، افزود: چگونگی اجرای سیاست‌های کلی آموزش و پرورش باید بررسی شود.

به گفته وی رسیدن به حیات طیبه فردی و اجتماعی، رشد استعداد‌های فطری دانش آموزان، ارتقای کیفی در حوزه بینش، دانش، مهارت، تربیت، سلامت روح و جسم، ریشه کنی بی سوادی از سیاست‌های آموزش و پرورش برای رسیدن به حیات طیبه فردی و اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: انسان مومن باید پرهیزکار، دارای اخلاق اسلامی، بلند همت، امیدوار، خیرخواه، بانشاط، حقیقت جو، آزاد منش، مسئولیت پذیر، قانون گرا، عدالت خواه، خرد ورز، خلاق، وطن دوست، ظلم ستیز، جمع گرا، خودباور و ایثارگر تربیت کند.

وی با تأکید براینکه مسؤولان آموزش و پرورش، مدیران و مربیان نباید نسبت به سیاست کلی بی توجه باشند، اظهار داشت: چگونگی اجرای این سیاست‌ها باید بررسی شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه با اشاره به اینکه پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، من و امیرمومنان (ع) پدران امت اسلامی هستیم، گفت: خداوند در قرآن نیز همه مومنان را برادر یکدیگر می‌داند، اما مرز‌های جغرافیایی ایجاد شده بین مومنان اخوت ایمانی را از بین نمی‌برد و دانش آموزان اتباع برادران دینی ما هستند.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد د رحال حرکت به سوی ظهوری هستیم که مقدمه آن تشکیل امت واحده اسلامی است، از این رو این نکته اصلی و مهم باید مد نظر سیاستگذاران و مجریان باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه اتباع دردفاع از حرم شهدای زیادی را تقدیم اسلام کردند، گفت: اگر حاج قاسم و نیرو‌های مدافع حرم در عراق و سوریه نبود هر روز ده‌ها حوادث تروریستی در کشور داشتیم.

وی با بیان اینکه حدود هشتاد شهید مدافع حرم در کاشان مدفون هستند که با شهادت خود امنیت را برای ما به ارمغان آوردند، اظهار داشت: اگر امروز بخشی از یارانه کشور برای تحصیل دانش آموزان اتباع پرداخت می‌شود هزینه اش را قبلا پرداخت کرده اند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: در تزاحم بین منافع دانش آموزان ایرانی و غیر ایرانی مدیران باید راهکار جامعی را ارائه کنند که هم دانش آموزان ایرانی و هم امت واحده پیامبر (ص) از حق تحصیل در سطح عالی محروم نشوند.

لازم به ذکر است، در ادامه نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان با اعضای شورای آموزشی در مورد راهکار‌های چگونگی تحصیل و ثبت نام دانش آموزان غیرایرانی در مدارس بر اساس فرمایشات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر این که اتباع را حتی ورود غیر مجاز آن‌ها به کشوراز حق تحصیل علم محروم نشوند بحث و گفت‌وگو شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات