۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۷۴۰۱۲۷
حجت‌الاسلام نوروزی در گفت‌وگو با رسا:

شکست‌های رژیم صهیونیستی دومینووار است

شکست‌های رژیم صهیونیستی دومینووار است
عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) شکست‌های رژیم صهیونیستی را دومینووار توصیف کرد و گفت: اسرائیل غاصب از داخل و خارج زیر فشار است.

حجت‌الاسلام محمدجواد نوروزی عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا به مناسبت سالروز خروج صهیونیست‌ها از غزه گفت: این خروج که آزادی بخشی از سرزمین فلسطین به دست جبهه مقاومت و مردمی فلسطین است در حقیقت نشانگر آغازی بر پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی است.

وی خروج صهیوینست‌ها از غزه را نقطه عطف تاریخ مبارزات مردم فلسطین عنوان کرد و اظهار داشت: از این نقطه عطف به بعد صهیونیست‌ها مجبور به عقب نشینی از منطقه هستند؛ مردم فلسطین در کنار تجربه خود، الگوی مبارزه در قالب اندیشه ملی‌گرایی با الهام از انقلاب اسلامی و مقاومت‌های حزب الله لبنان را به کار بستند و با اتکا بر خود و قطع امید از حمایت‌های ظاهری دولت‌های عربی راه پیروزی را آغاز کردند.

حجت‌الاسلام نوروزی خروج صهیونیست‌ها از غزه را حاصل جنگ اراده‌ها توصیف کرد و توضیح داد: در این چالش و برخورد اراده‌ها، اراده‌ای غلبه پیدا کرد که برخوردار از مبنای فکری دقیق‌تر، مقاومت برتر و صبوری بیشتر بود؛ پیروزی این جنگ اراده به 38 سال اشغالگری صهیونیست‌ها پایان داد.

عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در نگاهی به آینده گفت: پس از اخراج صهیونیست‌ها از سرزمین‌های اشغالی جنوب لبنان، ما شاهد شکست‌های دومینووار آن‌ها در مقابل جبهه مقاومت هستیم؛ خروج از غزه، شکست در جنگ 22 روزه، 8 روزه و 51 روزه و اخیراً منطقه جنین سلسله شکست‌هایی است که رژیم صهیونیستی متحمل شده است.

وی درباره مسائل داخلی رژیم صهیونیستی ابراز داشت: امروز شاهد ظهور دولتی افراطی و در نتیجه آن اختلافات و انشقاقات اجتماعی در آن هستیم؛ صهیونیست‌ها پس از اشغال فلسطین برای ورود مهاجران یهودی دست و پا زده‌اند اما امروز شاهد مهاجرت معکوس آن هستیم؛ از هر سه نفر صهیونیست یک نفر خواهان خروج و مهاجرت معکوس است.

حجت‌الاسلام نوروزی نتیجه گرفت: صهیونیست‌ها در سیاست‌های داخلی و خارجی خود شکست خورده‌اند؛ همواره در مواجهه با جبهه مقاومت شکست خورده‌اند و در عرصه بین‌الملل شاهد بیداری عمومی مردم جهان علیه آن‌ها هستیم؛ مردم جهان در برابر هر اقدامی که از سوی صهیونیست‌ها اتفاق می‌افتد، به خیابان‌ها می‌آیند، موضع می‌گیرند و راهپیمایی می‌کنند؛ البته سازمان‌های بین‌المللی و نظام سلطه و استکبار سیاست‌های دوگانه خود را کنار نگذاشته‌اند.

عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: با همه شکست‌های رژیم صهیونیستی انتظار می‌رود بر اساس پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب و شواهدی که در داخل و خارج رژیم صهیونیستی وجود دارد، این رژیم هشتاد سالگی خود را نبیند و ان‌شاءالله این شکست‌های دومینووار به سرانجام برسد.

وی ابراز داشت: وحدت و هم بستگی فلسطینی‌ها و جبهه مقاومت در آخرین مقابله در جنین باعث شد تا این‌ها مجبور شوند خیلی سریع منطقه را ترک کنند؛ با شلیک موشک‌هایی از غزه و جنوب لبنان به صهیونیست‌ها فهمانده شد که نمی‌توانند به جنایت‌های خود در جنین ادامه دهند.

حجت‌الاسلام نوروزی ابراز امیدواری کرد: آنچه امروزه سالگرد خروج اشغالگران از غزه نامیده می‌شود، ان‌شاء‌الله به سقوط نهایی این رژیم کودک‌کش در فلسطین اشغالی بیانجامد و کل فلسطین آزاد شود.

محمود لطیف

ارسال نظرات