۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۷۴۰۱۷۲
با مشارکت موسسات قرآنی و خانه‌های قرآن کاشان؛

نخستین محفل قرآنی ویژه بانوان در کاشان برگزار شد

نخستین محفل قرآنی ویژه بانوان در کاشان برگزار شد
اصفهان –نخستین محفل قرآنی ویژه بانوان کاشان مشارکت موسسات قرآنی و خانه های قرآن شهرستان کاشان به میزبانی مؤسسه آیه آیه تا ظهوربا حضور نماینده ولی فقیه در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز نخستین محفل قرآنی ویژه بانوان کاشان که در مؤسسه قرآنی آیه آیه تا ظهور برگزار شد از فعالیت‌های قرآنی و معرفتی این مؤسسه تقدیر کرد و گفت: تمسک به ثقلین را از الزامات امروز جامعه است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا پیامبر در خطبه غدیر از قرآن به ثقل اکبر و از اهل بیت به ثقل اصغر نام برده است و یا امام خمینی (ره) در وصیتنامه اش از قرآن به ثقل اکبر و اهل بیت به ثقل کبیر نام برده است، افزود: رمز وراز این تعبیر آن است که در نشئه دنیا قران واسلام باید بماند و اهل بیت آمده اند تا برای جلوگیری از تحریف قرآن محافظ قرآن باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه حفظ نظام اسلامی از جان معصوم هم بالاتر است، اظهار داشت: نظام اسلامی و حاکمیت قرآن واسلام بر جامعه در اولویت نخست و حتی مقدم بر جان حاکم اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه به تلاوت قرآن همراه با تدبر وتعمق در آیات الهی تأکید کرد و افزود: خواهران ومربیان قرآنی خواهر با ورود به مدارس دست دانش آموزان را در دست قرآن و معارف ناب معرفتی واعتقادی گذاشته و در شعاع بیشتری معارف قرآنی را تمرین و تکثیر کنند.

عبدالرضا تولیت مسؤول دارالقران اداره تبلیغات اسلامی کاشان نیز برگزاری این محافل قرآنی ویژه خواهران را از ابتکارات وجلسات هم اندیشی هیأت اندیشه ورز بانوان قرآنی کاشان دانست و گفت: به منظور وحدت وهمدلی و بروز استعداد‌های خواهران قرآنی قراراست این محافل هرماه یک بار به میزبانی یک از مؤسسات و یا خانه‌های قرآن در شهرستان کاشان برگزارشود.

لازم به ذکر است، نخستین محفل قرآنی ویژه بانوان با مشارکت مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن شهرستان کاشان به میزبانی مؤسسه آیه آیه تا ظهور با حضورنماینده، ولی فقیه و امام جمعه کاشان و مسؤولان کاشان در مؤسسه قرآنی آیه آیه تا ظهور برگزار شد.

شایان ذکر است، در این برنامه اجرای برنامه ازسوی مربیان وقاریان و حافظان قرآن مؤسسه، گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد مرحومه خانم دکتر بدیعی استاد وداور ممتاز کشورهمراه با ارائه گزارشی از برنامه‌های قرآنی ومعارفی مؤسسه توسط حجت الاسلام سید عباس مهندسی مدیر مؤسسه برگزار شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات