۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۷۴۰۱۹۳
کارشناس مذهبی رسانه ملی:

ایمان بدون عمل پذیرفته نمی شود

ایمان بدون عمل پذیرفته نمی شود
اصفهان –حجت الاسلام سعیدی آریا گفت: ایمان و عمل دو برادر کنار هستند و خداوند یکی را بدون دیگری نمی‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد سعیدی آریا پنجشنبه شب در ادامه سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی در مجلس عزاداری هیات مهتدون کاشان، گفت: ذکر و یاد خدا قلب انسان را آرام می‌کند.

وی عجله و تند جواب دادن و عدم صبوری را نشانه نقص ایمان انسان دانست و افزود: یکی از راه‌ها و روش‌ها و پایه‌های تکمیل ایمان، تمرین صبرکردن و آموزش صبر به دیگران است.

کارشناس مذهبی رسانه ملی ادامه داد: گذشت از خطای دیگران دومین عامل تکمیل ایمان در انسان است، باید خطای عمد و غیر عمد دیگران را بخشید تا خطا‌های ما را ببخشند، از این باید توان گذشت از خطای دیگران در خود تقویت کنیم.

وی افزود: داشتن تحمل و صبر نسبت به خطای دیگران و گذشت از خطای دیگران مهم است و این در حالی است که برخی با وجود معذرت خواهی بابت خطای خود، اما از خطای دیگران گذشت نمی‌کنند.

حجت الاسلام سعیدی آریا گفت: انسان برای تکمیل ایمان خود باید دل بخشنده داشته باشد و همانگونه که معتقدیم خدا "ارحم و الراحمین" است و دوست داریم خدا ما را ببخشد و از بخشش خدا نا امید نیستیم ما نیز باید ببخشیم تا بخشیده شویم.

وی افزود: در موضوع ایمان و امید یکی از مسائل مهم امید که روایات زیاد و آیه قرآن به آن سفارش شده است همین موضوع امید به رحمت الهی است، اما این امید نباید منشأ خطا‌های انسان قرار داشته باشد.

کارشنای رسانه ملی گفت: انسان مومن و با ایمان آنچه را که برای خود می‌پسندد برای دیگران نیز می‌پسندد و درد دیگران را درد خود می‌داند و نسبت به نیازمندان انفاق کننده است و اگر کمکی نمی‌تواند بکند دلسوزی می‌کند و تمامی شئون اخوت را دارد.

حجت الاسلام سعید آریا گفت: ایمان و عمل دو برادر و در کنار یکدیگر هستند و خداوند یکی را بدون دیگری نمی‌پذیرد و انجام عمل صالح آن چیزی است که خدا تعیین کرده است و خط کش عمل صالح خدا است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات