۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۷۴۰۱۹۸
خطیب حرم مطهر رضوی:

رعایت حجاب امنیت روانی جامعه را در پی دارد

رعایت حجاب امنیت روانی جامعه را در پی دارد
حجت الاسلام اسلامی‌فر رعایت حجاب و عفاف و پیروی از قوانین آن را لازمه تامین امنیت روانی جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین جعفر اسلامی‌فر در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که ظهر امروز در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: رساندن پیام و سخن خدا به مردم و تبیین دین همواره با قیام و تلاش همراه بوده است و دعوت به دین با سستی، خستگی و بی‌انگیزه بودن میسر نمی‌شود.‌

وی با اشاره به آیات نخست سوره مبارکه مُدثِّر؛«يَا أَيُّهَا الْمُدَّثِّرُ،. قُمْ فَأَنْذِرْ» بیان کرد: خداوند در این آیه پیامبر اکرم(ص) را برای انذار مردم و دعوت انها به دین مبین اسلام به قیام دعوت کرده است.

این کارشناس دینی بیان کرد: هرچند در ظاهر مخاطب این آیه پیامبر(ص) است ولی در واقع همه ما وظیفه داریم هر کدام در محدوده زندگی و بنابر مسئولیتی که بر عهده داریم در بین خانواده، همسایگان، همکاران و ... دین خدا را تبیین کنیم. 

وی اظهار کرد: تلاش در راه تبلیغ و تبیین خدا باید همواره مورد توجه ما باشد و هرگز نباید آن را به تاخیر انداخت چرا که دشمنان دین برای از بین بردن دین و مظاهر دینی همواره تلاش می‌کنند بنابراین ما نیز باید همواره در این مسیر فعال باشیم و هرگز دچار غفلت نشویم. 

حجت‌الاسلام اسلامی‌فر ابراز کرد: اولین گام در راه داشتن جامعه‌ای دینی و اسلامی احساس مسئولیت در برابر ابلاغ دین خدا است. دومین دستوری که خدا در سوره مبارکه مدثر به پیامبر(ص) می‌دهد،« وَ رَبَّكَ فَكَبِّرْ» است یعنی پروردگار خود را بزرگ بشمار. 
 

نام و دستورات خدا، شاخصه جامعه اسلامی

وی افزود: شاخصه جامعه اسلامی این است که نام خدا و دستورات خدا و آنچه که جلوه دین خدا است در آن بزرگ شمرده شود. افراد جامعه اسلامی باید دستورات خداوند را بزرگ بشمارند و ما اگر می‌خواهیم جامعه اسلامی داشته باشیم باید جلوه‌های دینی را در آن افزایش دهیم.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه رعایت حجاب و عفاف یکی از دستورات دینی است، عنوان کرد: کسی که این دستور الهی را اجرا کند و به آن اعتقاد داشته باشد در واقع حُکم خدا را بزرگ شمرده است.

رعایت حجاب، ضامن امنیت جامعه

وی بیان کرد: رعایت حجاب و عفاف از جمله مظاهر جامعه اسلامی است و رعایت آن باعث حفظ حریم خانواده و پاکی و امنیت جامعه می‌شود. ولی اگر حریم بین زن و مرد شکسته شد دل‌ها آلوده می‌شود و در این صورت فضای جامعه به فضایی آلوده و ناامن تبدیل خواهد شد.

ارسال نظرات