۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۷۴۰۲۰۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

ماهیت آمریکا هیچ تغییری نکرده است

ماهیت آمریکا هیچ تغییری نکرده است
اصفهان – حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: ماهیت آمریکا هیچ تغییری نکرده و آمریکا همان شیطان گرگ صفت سابق است و هیج تغییری در ماهیت آمریکایی به وجود نیامده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی نماینده ولی فقیه در کاشان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزار شد، با تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: ورود آزادگان به میهن اسلامی حقیقتا یوم الله بود.

وی افزود: در جنگ‌های گذشته تبادل اسرا ۳۰ سال زمان نیاز داشت، اما در دفاع مقدس با توکل به خدا بلافاصله در سال ۶۹ اسرا مبادله شدند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید رژیم بعث در سال ۱۳۴۷ شمسی با کودتای سیاه آمریکایی به وجود آمد و حزب بعث با آمریکا منافع مشترک داشتند و این منافع با پیروزی انقلاب اسلامی دو برابر شد چرا که آمریکا قصد برگشت طاغوت به ایران و صدام قصد تصرف اراضی ایران را داشت و برای همین جنگ را به ایران تحمیل کردند.

وی افزود: به لطف خدا، شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان در دفاع مقدس به پیروزی رسیدیم و اجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک ایران به تصرف دشمن دربیاید و سیلی محکمی آمریکا و صدام خوردند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به دیدار با خبرنگاران و تبریک این روز گفت: برخی خبرنگاران معرف فعالیت‌های مهم مسؤولان شهرستان کاشان و سبب تقویت برنامه‌ها و اهداف مسؤولان هستند؛ برخی خبرنگاران نیز منتقد منصف هستند و انتقاد‌های آن‌ها کاربردی است.

وی ادامه داد: خبرنگار منتقد منصف در شهرستان برای مسؤولان فرصت است، اما خبرنگاران غیرمنصف نابود کننده امید در جامعه بوده و انگیزه فعالیت را از مسؤولان می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به فرمایشات روز گذشته رهبرمعظم انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه مبنی بر اینکه «نمی‌گویم انتقاد نکنید، اما بیان انتقاد با اعتماد به مسؤولان همراه باشد»، گفت: مسؤولان با شوق و توانمندی و توکل به خدا با همه توان در حال کار و تلاش و خدمت هستند.

وی با اشاره به روز مسجد از ائمه مساجد در منطقه کاشان خواست تا مساجد را فعال‌تر و مردم نیز نماز خود به ویژه نماز صبح را حتی المقدور در مساجد اقامه کنند، چرا که برای فاصله بین اقامه نماز جماعت صبح و عشا ثواب احیاء منظور می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر احیای نماز جماعت صبح در مساجد از سوی ائمه جماعات تأکید کرد و اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی و بسیج مساجد جوانان را تشویق به حضور در مساجد کند.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی و پیاده روی ده‌ها میلیونی اربعین حسینی، گفت: کاروان‌های اربعین حرکت خود را آغاز کرده اند و مواکب در حال استقرار برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به کمک‌های مردمی و خیرین برای حضور اقشار کم بضاعت در اربعین حسینی گفت: با کمک‌های مردمی و خیرین ۹۶ نفر از اقشار کم بضاعت به اربعین حسینی اعزام شدند.

به گفته وی هر گامی که زائران اربعین حسینی که با کمک‌های مردمی اعزام شدند بر می‌دارند ثواب یکصد هزار حج برای خیری که کمک کرده است منظور می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین با اشاره به روز جهانی فضای مجازی در ۲۹ مرداد ماه بر راه اندازی اینترنت ملی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی تأکید کرد و گفت: آشوب‌های اخیر از طریق پیام رسان‌های خارجی کلید خورد.

وی ادامه داد: کانال‌های مفید و معتبر داخلی در پیام رسان‌های داخلی را معرفی و تبلیغ کنید چرا که بسیاری از جوانان دستگیر شده در آشوب‌های گذشته فریب خوردگان شبکه‌های خارجی بودند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به کودتای سال 32 و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان سپاه اشاره کرد و گفت: عوامل خارجی کودتای ۲۸ مرداد آمریکا و عوامل داخلی آن کسانی بودند که از آیت الله کاشانی فاصله گرفته بودند.

وی ادامه داد: این درس بزرگی است که فاصله گرفتن از آیت الله کاشانی و اعتماد مصدق به آمریکا زمینه کودتای ۲۸ مرداد را فراهم کرد و محمدرضا پهلوی که از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۳۲ خوار و ذلیل انگلستان بود و ازسال تا ۱۳۵۷ خوار ذلیل آمریکا شود.

به گفته وی ماهیت آمریکا هیچ تغییری نکرده و آمریکا همان شیطان گرگ صفت سابق است و هیج تغییری در ماهیت آمریکایی به وجود نیامده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: آمریکا امروز نیز با ایجاد بحران‌های مستمر در ایران از طریق بحران بنزین، انتخابات، حوادث زن زندگی آزادی و تضعیف قوای انتظامی به دنبال کودتای دیگری در ایران است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، سپاه پاسداران اجازه نداد تا بار دیگر کودتای ۲۸ مرداد در ایران تکرار شود، گفت: اگر آمریکا دیگر حرفی از گزینه‌های نظامی روی میز نمی‌زند به دلیل اقتدارسپاه است.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، امروز روز شوق و نشاط و امید است و مردم و مسؤولان با امید پشت سر رهبر معظم انقلاب در حرکت هستند تا به قله اصلی و ظهور امام زمان (عج) برسیم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات