۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۷۴۰۵۰۲

کنکوری‌ها با این کد رشته‌ها می‌توانند بورسیه صنعتی شوند

کنکوری‌ها با این کد رشته‌ها می‌توانند بورسیه صنعتی شوند
دفترچه‌های کنکور سراسری امسال، دارای کدرشته‌های جدیدی هستند که افراد متقاضی می‌توانند با انتخاب آن‌ها ضمن تحصیل در دانشگاه در بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی مشغول به فعالیت شوند و حمایت‌هایی نیز دریافت کنند.

اواخر تیرماه سال جاری بود که رئیس بنیاد نخبگان از اضافه شدن 1380 کدرشته محل در دفترچه کنکور برای بورسیه صنعتی کنکوری‌ها خبر داد. حالا بعد از اعلام نتایج کنکور و انتشار دفترچه‌های انتخاب رشته، این کدرشته‌ها اعلام شده‌اند و متقاضیان می‌توانند در صورتی که حائز شرایط اعلامی در بنیاد نخبگان باشند، جهت انتخاب این کدرشته‌ها اقدام کنند و در صنایع بورسیه شوند.

با توجه به ماهیت طرح، بیشتر این ظرفیت‌ها به متقاضیان رشته ریاضی اعطا شده است. این کدرشته‌محل‌ها در دفترچه انتخاب رشته علوم ریاضی و فنی (صفحات 135 تا 164)، علوم تجربی (صفحات 160 تا 163)، علوم انسانی (صفحات 111 تا 118) و هنر و زبان (صفحات 271 و 272) قابل مشاهده و انتخاب است.

این طرح با همکاری بنیاد ملی نخبگان، وزارت علوم و شرکت‌های صنعتی فعال اجرا می‌شود و افرادی که این کدرشته‌ها را در اولویت‌های خود می‌آورند، ضمن تحصیل در دانشگاه، در بنگاه‌های اقتصادی مشغول به فعالیت می‌شوند. 

بر اساس شیوه‌نامه این طرح که از طریق وبگاه بنیاد ملی نخبگان قابل دسترسی است، متقضایان کدرشته‌محل‌های بورسیه صنعتی بایستی رتبه کشوری کمتر از 2000 کسب کرده‌اند یا جزء 10 درصد برتر هر استان قرار دارند، می‌توانند کدرشته را انتخاب و ضمن تحصیل در دانشگاه، از حمایت‌های بنگاه‌های اقتصادی بهره‌مند شوند. این متقاضیان در مراکز صنعتی ذکر شده حاضر و ضمن کارآموزی و فعالیت عملی، از تعدادی مزایا نیز برخوردار خواهند شد که در جداول زیر آورده شده است:

گفتنی است، کدرشته‌های مذکور به تعدادی از دانشگاه‌ها در استان‌های کشور اعطا شده است که در استان تهران، تنها دانشگاه علم و صنعت، میزبان کنکوری‌های بورسیه خواهد بود.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات