۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۷۴۰۵۶۵
یادداشت؛

رسانه پر قدرت اربعین و اهمیت تبلیغ در این مسیر

رسانه پر قدرت اربعین و اهمیت تبلیغ در این مسیر
با توجه به اهمیت راه پیمایی بزرگ اربعین لازم است همگی طلاب و فضلای در این اجتماع بزرگ وظیفه اصلی خود تبلیغ را به صورت جدی انجام دهند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، اهمیت اربعین در آن است که در این روز، بزرگ‌ترین اجتماع شيعيان جهان رقم می خورد و همه به صورت مغناطیسی به سمت سید الشهدا حرکت کرده و جامعه شیعه زیر بیرق امام حسین در کربلا جمع می شوند که این خود نشان دهنده قدرت بی پایان شیعیان زیر سایه اهل بیت علیهم السلام به جهان می باشد.

از دیگر اهمّیّت های اربعینِ این است که رسانه‌ی پُرقدرت شیعیان می باشد. از روز اول حرکت رسمی عاشقان سید الشهدا علیه السلام به سمت کربلا از اولین حرکت تا روز اربعین این رسانه پرقدرت کار خود را شروع می کند.

رهبر معظم انقلاب می فرماید : یکی از مصادیق قوّت را امروز دنیای اسلام دارد مشاهده میکند و آن، راه‌پیمایی اربعین است؛ وَ اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّة. راه‌پیمایی اربعین قوّت اسلام است، قوّت حقیقت است، قوّت جبهه‌ی مقاومت اسلامی است که این ‌جور اجتماع عظیم میلیونی راه می‌افتند به سمت کربلا، به سمت حسین، به سمت قلّه و اوج افتخار فداکاری و شهادت که همه‌ی آزادگان عالم باید از او درس بگیرند. ۲۱/۰۷/۱۳۹٨

حال به توجه به راه افتادن کنگره جهانی شیعیان در روز اربعین و در سرزمین کربلا، جایگاه تبلیغ از اهمیت بالایی برخوردار می شود و تبلیغ موضوعات مختلف دینی از قبیل: مباحث اعتقادی، احکام فقهی، مباحث قرآنی توجه به عبادت و توسل به اهل بیت علیهم السلام و پاسخ به شبهات مختلف در این اجتماع بزرگ بسیار مهم و الزامی است.

حضور گسترده طلاب و فضلای در مسیر های مختلف اربعین چه به صورت فردی و یا گروهی و با هر سطح علمی و با زبان های مختلف و همچنین حضور طلاب خواهر و مبلغ در این مسیر می توانند بزرگترین تبلیغات اسلامی را انجام دهند.

روش ها و شیوه های مختلف تبلیغی در مسیر حرکت اربعین به صورت تبليغ چهره به چهره، مشاوره، سخنرانی های کوتاه بین الصلاتین، پخش ادعیه، هدایای فرهنگی، تبلیغ با کودکان و... و بخصوص برگزاری نماز های جماعت همه و همه با توجه به آمادگی دل ها و جو معنوی پیاده روی اربعین قابل انجام است و تاثیر گذاری بسیاری دارد.

در بعد بین المللی نیز این کنگره جهانی شیعیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می تواند توجه جامعه جهانی را به خود جلب کند. ما امروز احتیاج داریم که حسین‌بن‌علی را به دنیا بشناسانیم... امروز با صدها وسیله علیه اسلام و علیه معارف اسلامی تبلیغ میشود؛ در مقابل این حرکت خصمانه‌ی جبهه‌ی کفر و استکبار، حرکت معرفت حسینی میتواند یک‌تنه سینه سپر کند، بِایستد و حقیقت اسلام را، حقیقت قرآن را به دنیا معرّفی کند. منطق حسین‌بن‌علی‌ (علیهما ‌السّلام)، منطق دفاع از حق است، منطق ایستادگی در مقابل ظلم و طغیان و گمراهی و استکبار است. این منطقِ امام حسین است؛ امروز دنیا به این منطق نیازمند است؛ امروز دنیا شاهد حاکمیّت کفر و استکبار و حاکمیّت فساد است، دنیا شاهد حاکمیّت ظلم است؛ این پیام امام حسین، پیام نجات دنیا است؛ حرکت عظیم اربعین این پیام را در دنیا منتشر می‌کند.

با این وجود و با توجه به اهمیت راه پیمایی بزرگ اربعین لازم است همگی طلاب و فضلای در این اجتماع بزرگ وظیفه اصلی خود تبلیغ را به صورت جدی انجام دهند.

حجت الاسلام حامد میرزاخان ئیس مرکز تحقیقات علوم اسلامی بیان الصدق

ارسال نظرات