۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۷۴۰۵۸۰
با تقدیر از آزادگان؛

مستند «روایت آزادمردی» رونمایی شد

مستند «روایت آزادمردی» رونمایی شد
اصفهان - از فیلم مستند «روایت آزادمردی» به کارگردانی نادر ملک زاده کاشانی و تهیه کنندگی محسن روشن رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، نادر ملک زاده کارگردان فیلم مستند «روایت آزادمردی» چهارشنبه شب در مراسم رونمایی ازاین مستند که همراه با تقدیر از آزادگان درفرهنگ‌سرای علامه فیض کاشانی برگزار شد، گفت: این مستند روایتی از سال‌های اسارت آزادگان سرافراز، ماشااله هدایی، علی محمد ظفره‌ای و زنده یاد عباسعلی منصوری است.

وی افزود: هدف از ساخت این مستند برای ثبت تاریخ شفاهی آزادگان سرافراز منطقه و به تصویر کشیدن روایتی دست اول از خاطرات آزادگان ارتشی منطقه فرهنگی کاشان که بهترین سال‌های جوانی خود را در اردوگاه‌های اسرا در عراق به سر برده‌اند و خانه فرهنگ و اندیشه معاصر مجری طرح آن است.

لازم به ذکر است، اجرای سرود با مضمون شهادت حضرت رقیه (س)، تبجیل از ماشااله هدایی، علی محمد ظفره‌ای و خانواده زنده یاد عباسعلی منصوری، سه تن از آزادگان سرافراز منطقه فرهنگی کاشان، پخش این مستند ۲۵ دقیقه‌ای از جمله برنامه‌های این مراسم بود که با حضور مدیران و مسؤولان ارگان‌ها، پرسنل پادگان کبریایی ارتش، علاقه‌مندان سینمای مستند و عوامل فیلم برگزار شد.

شایان ذکر است، فیلم مستند «مرضیه» روایت زندگی مرضیه توتون کوب، مادر شهید والا مقام مرتضی بالاور دیگر فیلم مردم نهاد خانه فرهنگ و اندیشه معاصر در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس است که سال گذشته رونمایی شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات