۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۷۴۰۶۷
امام جمعه بناب:

جمهوری اسلامی منادی وحدت است

خبرگزاری رسا ـ تولیت حوزه علمیه بناب گفت: جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی منادی وحدت بوده و پرچم توحید را در جهان به اهتزاز درآورده است.
جمهوری اسلامی منادی وحدت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب،‌ حجت ‌الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب،‌ امروز در جمع طلاب و روحانیان حوزه های علمیه این شهر اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان اسلام به صورت مستقیم وحدت جهان اسلام را هدف قرار داده اند، پرهیز از هرگونه تحرک و سخنان اختلاف برانگیز ضرورت دارد.

وی با تاکید بر این‌که تمام مشکلات جهان اسلام از نبود وحدت و یکپارچگی است، بیان داشت: یکی از مسائل بسیار مهم و حیاتی که قرآن پایه‌گذار آن بود و پیامبر اکرم‌‌(ص) به آن عمل کرد، وحدت و یکپارچگی است.

حجت الاسلام بنابی خاطر‌نشان کرد: اختلاف بین مسلمانان از صدر اسلام تاکنون به عنوان حربه اول دشمنان بوده و هر حرکتی که ضد وحدت و اتحاد باشد، از نظر اسلام مردود است.

امام جمعه بناب در ادامه خطاب به طلاب و روحانیان اظهار داشت: دشمنان درصدد هستند حساسیت نادرستی را میان شیعه و سنی به وجود آورند؛ چون در سایه این اختلاف‌ها بوده که امروز در مجامع بین‌المللی فاقد کرسی مناسبی هستیم.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه داشته است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی منادی وحدت بوده و پرچم توحید را به اهتزاز درآورده است.

امام جمعه بناب تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی در موقعیت حساس و مقطع بسیار تعیین کننده‌ای قرار گرفته؛ از این رو هر حرکتی، شخصی، گروهی، روزنامه‌ای و خبرنامه‌ای که با اقدام خود سبب برهم زدن وحدت و همدلی مسلمانان شود و به وحدت عمومی آسیب برساند، شیطانی است./935/پ202/س
ارسال نظرات