۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۴۰۶۷۸

پوشش زنده ورود زائران مسیر پیاده‌روی اربعین در تلویزیون

پوشش زنده ورود زائران مسیر پیاده‌روی اربعین در تلویزیون
دبیر ستاد اربعین سیما گفت: امسال صدها عنوان برنامه‌ و مستند با محوریت پیاده‌روی اربعین برای پخش از شبکه‌های مختلف تلویزیون تدارک دیده شده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، موکب تلویزیونی شبکه افق از ۱۱ شهریور تا روز اربعین با اجرای علیرضا امیدواریان و با حضور کارشناسان مذهبی و خانواده شهدا، روایت‌گر اتفاقات و داستان‌های مربوط به شهدا و خانواده‌های آنها در مسیر پیاده‌روی اربعین خواهد شد. برنامه‌ای که هر روز ساعت ۱۱ از استودیوی شبکه افق به صورت زنده روی آنتن می‌رود.

به طور کلی قرار است در ایام منتهی به اربعین شبکه افق به عنوان شبکه تلویزیونی اربعین، به پوشش گسترده و لحظه‌ای رویدادهای مربوط به اربعین و اطلاع‌رسانی از مرزهای شرقی و غربی کشور و مسیر پیاده‌روی عمل خواهد کرد.

صادق یزدانی دبیر ستاد اربعین سیما و مدیر شبکه تلویزیونی افق، با اشاره به ویژه‌برنامه شبکه‌های مختلف تلویزیون برای اربعین امسال گفت: بر این اساس ارتباط زنده از ۱۵ نقطه در مسیر پیاده‌روی و همچنین شهرهای نجف و کربلا، توسط شبکه‌های مختلف و به صورت متناوب روی آنتن می‌رود و گزارش‌های متنوعی از زائران حسینی و میزبانی مردم عراق در مواکب آماده می‌شود. امسال نیز ارتباط زنده از شهر سامرا خواهیم داشت و گزارش‌هایی از این شهر و موکب‌های برپا شده در مسیر پیاده‌روی زائران، از شبکه‌های تلویزیون پخش می‌شود.

دبیر ستاد اربعین سیما با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، برنامه‌های مختلفی از ابتدای صبح تا پایان شب از مسیر پیاده‌روی اربعین روی آنتن شبکه‌های مختلف می‌روند گفت: در برنامه‌های اربعین امسال، غالب موضوعات و محتوای تولیدی، شامل روایت‌های مردمی خواهد بود و برای هر چه جذاب‌تر شدن آنها، سعی شده قصه‌های متفاوت زندگی زائران و موکب‌داران، از زوایای گوناگون به تصویر کشیده شود.

وی ادامه داد: ارتباط زنده از مرزهای مختلف کشور و مبادی ورودی و خروجی به کشور عراق، پوشش زنده ورود زائران افغانستانی و پاکستانی از مرزهای شرقی کشور برای گذر از ایران و رسیدن به عراق و همچنین گفت‌وگوهای صمیمی با آنها، برقراری ارتباط زنده با مرزهای تمرچین، باشماق، خسروی، شلمچه، چذابه و مهران در ساعت‌های مختلف از شبکه‌های گوناگون و پوشش مراسم بدرقه نوجوانان زائر اولی از میدان آزادی، از دیگر برنامه‌های ویژه اربعین امسال در تلویزیون هستند.

یزدانی با اشاره به فضاسازی اربعینی در میدان آزادی تهران عنوان کرد: این اتفاق که در نوع خود برای اولین بار صورت گرفته، در قالب‌های گوناگون از شبکه‌های مختلف به تصویر کشیده شده و رویدادهایی که با محوریت این میدان تدارک دیده شده‌اند، در ساعت‌های مختلف روی آنتن می‌روند.

دبیر ستاد اربعین سیما با بیان اینکه تیم تولید برنامه در محل ستاد اربعین وزارت کشور مستقر شده‌اند گفت: به این ترتیب آخرین اخبار مربوط به پیاده‌روی اربعین به صورت لحظه‌ای از نقاط مختلف دو کشور ایران و عراق، به اطلاع مخاطبان رسانه ملی می‌رسد.

وی از ارتباط زنده با همه شبکه‌های ملی و استانی از محل ستاد اربعین وزارت کشور و ارائه آخرین اخبار و اتفاقات مربوط به این رویداد خبر داد و افزود: مسئولان کمیته‌های مختلف اربعین وزارت کشور مهمان هر روز این ارتباط‌ها هستند و سوالات و مطالبات مردم از آنها در این برنامه مطرح می‌شود. رهبر انقلاب فرمودند اربعین، یک فریاد رسا و رسانه بی‌همتاست و به همین دلیل رسانه ملی تلاش می‌کند تا این فریاد جهانی را از طریق قاب تلویزیون، به همه آزادی خواهان جهان برساند.

ارسال نظرات