۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۷۴۰۶۸
سخنگوی شورای نگهبان:

تا کنون نزدیک به 480 ماده لایحه قانون مجازات اسلامی از سوی فقهای شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته است

خبرگزاری رسا ـ سخنگوس شورای نگهبان در جمع خبرنگاران در خصوص بررسی لایحه مجازات اسلامی از سوی شورای نگهبان گفت: لایحه 730 ماده ای مجازات اسلامی بسیار سنگین است و موارد زیادی در خصوص تغییر در آن وجود دارد که دقت نظر بیشتر فقهای شورای نگهبان را می طلبد.
کدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه در رابطه با قانون مجازات اسلامی که پیش از این در خصوص تصویب نهایی آن توسط مجلس و شورای نگهبان خبر داده بود اظهار داشت: لایحه مجازات اسلامی بیش از 730 ماده دارد و تبصره‏های این لایحه بسیار سنگین است و موارد زیادی در خصوص مسائل شرعی در آن وجود دارد که بررسی آن وقت زیادی را می طلبد.

وی افزود: تاکنون نزدیک به چهارصد و هشتاد ماده از 730 ماده این لایحه از سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته است که با توجه به کمبود وقت این موضوعات را به مجلس عنوان کرده ایم و حدود نود ایراد آن را جهت اصلاح از سوی مجلس اعلام کردیم.

وی همچنین با اعلام این خبر که جلسات فوق العاده شورای نگهبان برای بررسی مواد لایحه قانون مجازات اسلامی همچنان ادامه دارد خاطر نشان کرد: این لایحه به دلیل حساسیت و زیاد بودن موارد، نیازمند آن است که فقهای شورای نگهبان با دقت نظر بیشتری رسیدگی به آن را انجام دهند.

کدخدایی در عین حال یاد آور شد: امیدواریم در هفته آینده نتیجه بررسی نهایی این لایحه به اطلاع عموم برسد.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که با وجود وقت کم برای بررسی قانون بودجه سال 89 آیا این شورا آمادگی آن را دارد که در زمان کوتاه نتیجه بررسی این قانون را اعلام کند نیز گفت: با توجه به باقی ماندن دویست ماده قانون مجازات اسلامی امیدواریم که بتوانیم در وقت مقرر بررسی قانون بودجه 89 را انجام دهیم.

وی همچنین ابراز داشت: شورای نگهبان در عین حال تلاش می کند تا با برگزاری جلسات فوق العاده بررسی بودجه سال 89 را پس از تصویب مجلس هر چه زودتر اعلام نماید.

کدخدایی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به این نکته که مساله خوشه بندی در قانون هدفمندکردن یارانه ها (مصوبه مجلس) وجود نداشته است آیا دولت اجازه داشته اینگونه اقدام کند، گفت: موضوع نظارت بر اجرای قوانین بر عهده سازمان بازرسی و مجلس شورای اسلامی است و در این زمینه نظارت شورای نگهبان فارغ از هر گونه اظهار نظر است ضمن آنکه مجلس می تواند برای بررسی و نظارت عمل کند. /955/پ202/ج

ارسال نظرات