۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۷۴۰۷۴۰
قالیباف:

در برنامه هفتم به ورزش خانواده توجه ویژه‌ای داشتیم

در برنامه هفتم به ورزش خانواده توجه ویژه‌ای داشتیم
رئیس مجلس شورای اسلامی کشتی را متعلق به فرهنگ ایرانی و این سرزمین دانست و تصریح کرد: در برنامه هفتم در بخش مربوط به سبد فرهنگ و ورزش خانواده‌ها توجه ویژه‌ای داشتیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح مجموعه ورزشی شهید ضرغام فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز روز تولد تختی به عنوان یک انسان جوانمرد و غم خوار مردم است که در تاریخ ماندگار شد و امروز به نام او در جمع نوجوانان و بزرگسالان کشتی کشور هستیم. بی‌شک ورزش یک پیوند عمیقی با مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد. امروز کشورهایی که ورزش آن‌ها روبه‌رشد یا در اوج است، اگر نگاه کنید در بُعد اقتصادی هم یا در حال رشدند یا در اوج‌اند. کشور ما که در پنجرۀ جمعیتی جوانی قرار داشتیم و داریم، و متأسفانه این پنجرۀ مهم و حیاتی کشور را داریم از دست می‌دهیم، باید در این فرصت باقی‌مانده باید حداکثر استفاده را ببریم و در صنعت ورزش باید یک فعالیت جدی و اساسی داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید توجه ویژه‌ای در حوزه پایه‌ای ورزش در آموزش و پرورش داشته باشیم.هماهنگی تنگاتنگ بین آموزش و پرورش و وزارت ورزش بسیار مهم و کلیدی برای آینده هر دو وزارتخانه است. در حوزه ورزش همگانی با تجربه‌ای که در شهرداری تهران داشته‌ام از همین جا خطابم به همه همکارانم در شهرداری‌ها است که در این بخش باید تلاش کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ورزش همگانی را به طور جد مورد توجه قرار بدهیم و برای پیشرفت آن تلاش کنیم. در برنامه هفتم مخاطب ما خانواده است به چه معنا اگر بگویند این برنامه کدام قشر و کدام بخش از جامعه را مورد خطاب قرار داده است و هدفش کجاست ما می‌گوییم خانواده، طبیعتاً ما در برنامه هفتم بخش مربوط به  سبد فرهنگ و ورزش را  برای هر خانواده‌ها و در کلان سیاستمان  در نظر گرفته ایم که در طول برنامه و برش‌هایی  را در هر سال خواهیم دید.

وی گفت: باید تلاش کنیم بخش خصوصی و مردمی را وارد حوزۀ حرفه‌ای و باشگاه‌ها کنیم. در برنامۀ هفتم، تصویب شد که فدراسیون‌ها دیگر پست و شغل نباشند، بلکه یک پوزیشن باشند تا در انتخاب افراد محدودیت نداشته باشیم.حتماً همکاران ما در مجلس شورای اسلامی نیز با این مورد همراهی خواهند کرد.

وی  ادامه داد: پیش بینی ما آن است که گره همیشگی پخش مسابقات ورزشی در برنامه هفتم توسعه، تصمیم گیری و حل و فصل شود. ما ورزشکار نیستیم اما ورزش دوست هستیم.

قالیباف اظهار داشت: وقتی نوجوانان فرنگی و آزاد تیم کشتی قهرمان می شوند حاکی از  یک تلاش شبانه روزی است.  متاسفانه نقطه پایین کشتی را هم در این فراز و نشیب‌های سال‌های گذشته دیده‌ایم. زمانی کشتی اوج خودش را نشان می‌دهد که در ابعاد مختلف در آماده سازی  و تکنولوژی‌هایی که لازم است داشته باشیم از بعد جسمی و روحی و روانی روی جوانانمان کار کنیم. شما اطمینان داشته باشیدکه در آینده در همه رشته‌های فرنگی و آزاد حتماً در وزن‌های مختلف ما قهرمان هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشتی متعلق به فرهنگ ایرانی و این سرزمین است. این رشتۀ ورزشی ملی ماست. آقای دبیر را از دوران جوانی ایشان و از آغاز قهرمانی در باشگاه پاس می‌شناسم.

وی گفت: ببینید یک مدیر پخته و باتجربه امروز در فدراسیون کشتی قرار گرفت ببینید چه اتفاقی افتاد. وقتی حرف از کار جهادی می‌زنیم، منظور همین است. اینجا که ردیف بودجه‌ای اضافه نشده است. ایشان با اراده و وقت‌گذاشتن همین ظرفیت‌های موجود را به کار گرفتند. امروز کشورهایی که ورزش آن‌ها رو به رشد یا در اوج است، اگر نگاه کنید در بُعد اقتصادی هم یا در حال رشد یا در اوج هستند.

در پایان مراسم رئیس مجلس شورای اسلامی به دو قهرمان کشتی ایران حسن یزدانی و محمدعلی گرایی باز‌وبند پهلوانی اهدا کرد.

ارسال نظرات