۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۷۴۰۹۶۶

انتشار کتاب «تحکیم خانواده» از منظر قرآن و سنت نبوی به زبان فرانسوی

انتشار کتاب «تحکیم خانواده» از منظر قرآن و سنت نبوی به زبان فرانسوی
کتاب «تحکیم خانواده» نوشته آیت‌الله ری‌شهری به همت انجمن قرآن ماداگاسکار زیر نظر استاد مجتبی رحمتی و با مساعدت مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام، منتشر شد.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «تحکیم خانواده» نوشته آیت‌الله ری‌شهری به همت انجمن قرآن  ماداگاسکار زیر نظر استاد مجتبی رحمتی وبا  مساعدت مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام، منتشر شد.

آیت‌الله ری‌شهری در مقدمه کتاب از قداست خانواده در اسلام و خطراتی که در عصر ما هدف آن سلب قداست خانواده است صحبت می‌کند؛ بر اساس نظر آیت الله ری شهری بنیان خانواده از دیدگاه قرآن و روایات مسلمانان، ارزش‌ها و علت‌های متفاوتی دارد.

کتاب «تحکیم خانواده

کتاب دارای سه بخش است: تشکیل خانواده، عوامل حاکم بر خانواده و عوامل تخریب‌کننده آن، هر یک از سه بخش به چندین فصل تقسیم شده است.

مؤلف در فصل ششم از قسمت اول کتاب که با عنوان «خانواده نمونه» است، حدیثی از پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله نقل می‌کند که می‌فرماید: «إنَّما أنَا بَشَرٌ مِثلُکُم أتَزَوَّجُ فیکُم و ازَوِّجُکُم، إلّا فاطِمَةَ فَإِنَّ تَزویجَها نَزَلَ مِنَ السَّماءِ.». من با یکی از شما ازدواج می‌کنم و دخترانم را به عقد یکی از شما درمی‌آورم، جز فاطمه، زیرا ازدواج او در بهشت تعیین شده است.

مؤلف در فصل اول از قسمت دوم کتاب با عنوان «محبت و شفقت و لطافت» با استناد به آیه ۲۱ سوره مبارکه روم، از محبت مشترک میان شوهر سخن می‌گوید: «و از نشانه‌های او آفرید. از شما، برای شما همسرانی تا با آنها در صلح و صفا زندگی کنید و بین شما محبت و مهربانی قرار داد. شواهدی در این مورد برای افراد متفکر وجود دارد.»
آیت‌الله ری‌شهری در آخرین قسمت کتاب خود به آفات خانواده می‌پردازد،در نهایت باید گفت این کتاب به تأکید خاص اسلام بر یکپارچگی، تکامل و نشاط نهاد خانواده اشاره دارد؛ قرار است مراسم رونمایی از این کتاب به همت مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم برگزار شود.

ارسال نظرات