۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۷۴۱۰۹۰
آیت الله صدیقی مطرح کرد؛

انتظار ملت حل گرانی و کاهش تورم است/ آغوش باز همسایگان؛ نتیجه اقتدار نظام

انتظار ملت حل گرانی و کاهش تورم است/ آغوش باز همسایگان؛ نتیجه اقتدار نظام
امام جمعه موقت تهران رئیس جمهور را فردی ساده زیست و دغدغه مند نسبت به معیشت مردم دانست و خواستار تلاش بیشتر برای کاهش تورم و گرانی در جامعه شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه پایتخت که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: در قرآن سه نوع تقوا را خداوند به عنوان سنگر حفاظت لازم دیده است که سنگر مقابله با فتنه، مراقبت برترک گناه، حاضر دیدن خداوند از آن سه مورد مهم است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اربعین حسینی ابراز داشت: اربعین امام حسین (ع) اولین جوانه پیروزی خون بر شمشیر بود، اربعین یک حرکت مردمی، ولایی، مهدوی، تعاونی و ایثارگرانه است، از مردم عراق به خاطر مهمانوازی هایشان تشکر و قدردانی میکنم.

وی با اشاره به دیدار اخیر دولتمردان با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رهبری همواره از دولت ها حمایت کرده اند اما تمجید نائب امام زمان نکته بسیار مهمی است و برای ملت بزرگ ما نیز مدال بزرگی می باشد که انتخاب شایسته و صحیحی داشته اند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: از هنگامی که دولت روی کار آمده، بدون اینکه حساب خاصی برای قدرت‌های مدعی باز کند و به آن‌ها امتیازی دهد یا خدمت خود را مشروط به اجازه یا موافقت آن‌ها کند، با روحیه عزتمندانه ارتباطات بین‌المللی را بدون آمریکا و اروپا مدیریت کرد و توانست عضویت در سازمان منطقه‌ای شانگهای را با افتخار کسب کند.

آیت الله صدیقی عنوان کرد: گاهی افتخار به لبخند و پوزخند یک رئیس جمهور غارت گر آدم کش است و گاهی به این مسائل اعتنا نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: ارتباطات بین المللی امروز کشور ایران، عزتمدانه و پرقدرت است، دلخوشی ما در عضویت شانگهای بسته به لبخند یک دولت غارتگر نیست بلکه عضویت کشور ما در اوج اقتدار و عزت بود و این نشانه کفایت و کارآمدی دولت در معاهدات بین المللی است.

آیت الله صدیقی عضویت در بریکس را در راستای دلارزدایی عنوان داشت و تصریح کرد: حضور ایران در سازمان بریکس موجب قوت سازمان و مورد استقبال است و اگر امروز دولت های همسایه و کشورهای بزرگ شرق و آمریکای لاتین آغوش برای رئیس جمهور باز کرده اند جنبه تعارف ندارد و اگر ایران را قوی و صاحب اعتبار نمی دانستند اینگونه با ما رفتار نمی کردند.

وی با اشاره به اینکه دوران افول ابرقدرت های پوشالی گذشته است، تصریح کرد: ما دنیا را محدود در چند کشور غربی نمی دانیم و حضور رئیس جمهور و وزیر خارجه ما در بین سایر کشورها نشانه اقتدار و عزت ایران در جهان می باشد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: ما سال ۶۰ را به یاد داریم که دوران کوپن بود، اما در سال ۱۴۰۰ و در دولت قبل وضعیت به گونه‌ای شد که مردم در خرید مرغ با مشکلاتی مواجه بودند گرچه گوشت و مرغ و روغن گران شده اما به تناسب گرانی آنها، یارانه‌ها هم افزایش یافته است و رعایت حال ضعفای جامعه شده است که نشان‌دهنده مردمی بودن رئیس جمهور است.

آیت الله صدیقی اشاره به کارنامه دوساله دولت کرد و گفت: در مساله راه، احداث راه‌آهن زاهدان به مشهد، ساخت یک‌هزار و ۳۲۴ کیلومتر بزرگراه و راه در این دو سال حاکمیت دولت سیزدهم نصیب مردم شده است، همچنین، ساخت یک میلیون و ۴۸۰ متر خط ریلی و قطار جزو دستاوردها این دولت بوده است.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: افزایش تولید پتروشیمی، تسهیل در مجوزها، سرمایه گذاری شش و هفت دهم درصد، کاهش تورم از جمله کارنامه موفق دولت در دوسال اخیر است اما کاهش تورم کافی نیست و نباید مردم ما از جمله قشر ضعیف دغدغه مایحتاج ضروری را داشته باشند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور ساده زیست و همراه مردم رنج دیده و شهید داده ما هست اما رفع تورم از اساس، کاهش نرخ بیکاری، توجه به مسکن و برخورد با اجاره بهای غیرمعقول و عمل به وعده های جوانی جمعیت لازم و ضروری است، یقین دارم که رئیس جمهور به این مسائل بی تفاوت نیست و غم مردم را به جان میخرد ولی به نمایندگی از شما توقعات را عرض می کنم.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه بیان خدمات و موفقیت های دولت کار یک تریبون نیست، تصریح کرد: نخبگان و هنرمندان علاقمند به ایران باید کمبودهای رسانه ای را جبران کنند و با جهاد تبیین موفقیت ها را به گوش ملت برسانند.

ارسال نظرات