۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۷۴۱۱۸۳

قالیباف قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور را ابلاغ کرد

قالیباف قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور را ابلاغ کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور را به دولت ابلاغ کرد، این سازمان دارای شخصیت حقوقی مستقل است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف امروز در نامه‌ای به رئیس جمهور، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور را ابلاغ کرد.

طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل از سال ۹۸ در مجلس دهم در دستور کار بود ولی برای نخستین بار در مجلس یازدهم به تصویب نمایندگان رسید و در ادامه، پس از رفت و برگشت اصلاحی بین مجلس و شورای نگهبان، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور به تأیید و تصویب شورای نگهبان رسید.

سازمان پدافند غیرعامل که دارای شخصیت حقوقی مستقل است، از ستاد کل نیروهای مسلح پیروی می‌کند و قرار است از آمادگی دستگاه‌های اجرایی کشور در برابر «تهدیدهای جدید» اطمینان حاصل کند.

در قانون آمده که این سازمان هدف‌هایی مانند «سیاست‌گذاری، افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، مقاوم‌سازی زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم کشور، آسان‌تر شدن مدیریت بحران در برابر انواع سلاح‌های نامتعارف همچون هسته‌ای، الکترونیکی و سایبری» را دنبال می‌کند.

با اجرای قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل، کارگروه پدافند غیرعامل کشور هم به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایجاد می‌شود؛ این کارگروه بالاترین مرجع تصمیم گیری در زمینه پدافند غیرعامل است که همه دستگاه‌های لشگری، دولتی و عمومی غیردولتی باید تصمیم‌های آن را اجرا کنند.

ارسال نظرات