۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۷۴۱۳۹۸
امام جمعه موقت سرپل‌ذهاب:

اربعین فرصتی برای تفکر در قیام عاشورا است

اربعین فرصتی برای تفکر در قیام عاشورا است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام کریمی گفت: اربعین حسینی فرصت مهمی‌برای خودسازی و توسل به اباعبدالله (ع) و تفکر در قیام عاشورا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام هوشنگ کریمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: اربعین حسینی نمایش شکوه و عظمت عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام است که می‌توان آنرا موجب بازخوانی قیام عاشورا دانست.

امام جمعه موقت سرپل‌ذهاب افزود: کسانی که پا در راه پیاده روی اربعین حسینی می‌گذارند باید از این فرصت مهم برای خودسازی و همچنین توسل و توجه و تفکر در قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام استفاده کنند.

وی افزود: خداوند محبت و عشق به اباعبدالله را در دلهای مردم قرارداده‌است و خیل عظیم عاشقان ابی عبدالله در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کرده و عظمت و شکوه این مراسم را به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام کریمی تصریح کرد: در شهرستان سرپل ذهاب که بواسطه در مسیر کربلا بودن میزبان زوار اربعین حسینی بود پذیرایی و میزبانی شایسته‌ای از زائرین انجام داد که قابل تقدیر است.

امام جمعه موقت سرپل‌ذهاب در ادامه با اشاره به قیام ۱۷ شهریور گفت: در ۱۷ شهریور سال ۵۷ رژیم شاهنشاهی از مردمی که برای راهپیمایی به خیابانها آمده‌بودند جوی خون راه انداخته و جمعه خونین را رقم زدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: مسئولین در دولت مردمی که شخص رئیس جمهور آن در انجام کارهای مردم تاکید دارد باید مطالبات و مشکلات مردم را پیگیری و برای رفع آنها تلاش جهادی کنند. /1400/

ارسال نظرات