۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۷۴۱۵۰۳
نماینده ولی فقیه در کاشان:

همه باید برای تربیت دینی نسل جدید تلاش کنند

همه باید برای تربیت دینی نسل جدید تلاش کنند
اصفهان – حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: با مرور تاریخ انقلاب متوجه می‌شویم در زندان‌های ستم شاهی بودند وشکنجه هم شدند، اما بعد از انقلاب از قطار انقلاب پیاده شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در جمع نمازگزاران مسجد امام حسین (ع) منطقه لتحر کاشان، گفت: والدین، پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها تربیت نسل جدید را در منزل فراموش نکنند.

وی با بیان اینکه همه وظیفه داریم ایمان خانواده خود را حفظ کنیم، یکی از درس‌های اربعین را ثبات قدم دانست و افزود: براساس آیات قرآن، انسان‌هایی در یک مقطع در مسیر حق بودند، اما این مسیر را تا اخر ادامه ندادند سقوط کردند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با ذکر مصادیق قرآنی افرادی که از مسیر حق خارج شدند یادآور شد: اگر امام خمینی (ره) می‌فرماید ملاک حال فعلی افراد است، یک نمونه قرآنی آن همسر حضرت موسی(ع) است.

وی با اشاره به اینکه زبیر در خانه امیرمومنان (ع) و مدافع حضرت بود، اما بتدریج در آن ۲۵ سال خانه نشینی مسیر او عوض شد تا جایی که جنگ جمل را راه انداخت و دچار خسران دنیوی و اخروی شد، ابراز کرد: شمر نیز در جنگ صفین جانباز شد و سال ۳۸ هجری جزو جبهه حق است، اما سال ۶۱ در مقابل امام حسین ایستاد و حضرت را به شهادت رساند.

حجت الاسلام والمسلمین به لزوم تلاش برای داشتن ثبات قدم اشاره کرد و اظهار داشت: با مرور تاریخ انقلاب اسلامی متوجه می‌شویم در زندان‌های ستم شاهی بودند وشکنجه هم شدند، اما بعد از انقلاب از قطار انقلاب پیاده شدند.

به گفته وی برخی توان همراهی با امام تا پایان راه را نداشتند و برخی دیگر تا رحلت امام در مسیر حق بودند، اما در ادامه از رهبر معظم انقلاب جدا شدند.

وی به لزوم قرائت روزانه زیارت عاشورا تأکید کرد و گفت: یکی از اسرار زیارت عاشورا این است که تا آخر در مسیر حق بمانیم و طلب صدق کنیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان یکی از درس‌های اربعین را ثبات قدم دانست و با بیان اینکه حوادث سال ۱۳۴۲ تا ۱۴۰۲ مردم را از امام و رهبری جدا نکرد، افزود: ملت ایران، شهدا و حاج قاسم ثبات قدم داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: اگر می‌خواهیم خود و نسل آینده تا انتها در مسیر حق ثابت قدم باشند نیازبه تقویت و افزایش یقین است و یکی از راه‌های افزایش یقین، تقویت اصول دین و باور‌های دینی است.

به گفته وی فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است و ضربه‌ای که به نسل جوان در اغتشاشات سال گذشته وارد شد ناشی از تغییراذهان و متزلزل شدن اصول دین نسل جوان در جنگ شناختی بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر فراموش نشدن تربیت نسلی از سوی والدین و پدر و بزرگ‌ها و مادر بزرگ در منزل، اظهار داشت: همه وظیفه دارند برای تربیت دینی تلاش کنند و ایمان اهل خانواده خود را حفظ کنند و مطالعه کتاب‌های خاطرات شهدا و آزادگان یکی از راهکار‌های تقویت ایمان است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات