۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۷۴۱۷۸۵
آیت الله خاتمی مطرح کرد؛

دشمن در پی تخریب وحدت ملی است/ خشم ضد انقلاب از دیدار راهبردی و کلیدی رهبری

دشمن در پی تخریب وحدت ملی است/ خشم ضد انقلاب از دیدار راهبردی و کلیدی رهبری
امام جمعه موقت تهران دیدار مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را از کلیدی ترین دیدارهای رهبرانقلاب برشمرد که خشم منافقین و ضد انقلاب را در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد با سفارش به نگهداری حریم الهی گفت: از مباحث بسیار مهم توحیدی محبت خداست و بالاترین عشق را مومنین به خدا دارند، امام صادق(ع) فرمودند اگر کسی می‌خواهد بداند ایمانش کامل است یا نه باید خدا را از جان خود بیشتر دوست بدارد.

وی ادامه داد: محبت خدا باید نماد و نمود داشته باشد و نماد محبت به خدا عشق به اولیاست و اینکه آدم پیامبر را از عمق جانش دوست داشته باشد و در داغ پیامبر لباس مشکی بپوشد، این در حقیقت حب الله است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه امام رضا نمازهایش را هدیه خدا می دانست، اظهار داشت: نماز اول وقت را به هیچ عنوان به تأخیر نیاندازید، این هشدار مهمی به همه ماست و برکت خانه و کار به نماز اول وقت است.

امام جمعه موقت تهران با بیان رخدادهای این ایام بیان کرد: ۱۴ شهریور شهادت دادستان عادل کل کشور شهید آیت الله قدوسی و شهید دستجردی و همچنین ۲۰ شهریور شهادت آیت الله مدنی، نماینده امام و امام جمعه تبریز را گرامی داشت و برای بازماندگان کشته شدگان زلزله لیبی آرزوی صبر کرد.

وی با اشاره به دیدار مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با رهبر انقلاب ابراز کرد: دیدار مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی از دیدارهای کلیدی رهبری بود که ضد انقلاب را بسیار عصبانی کرده است، دو مطلب مهمی را رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند یکی اینکه آمریکا مجموعه‌ای را برای بحران سازی در کشورها تولید کرده تا در ایران در اختلافات قومی و مذهبی، جنسیتی و مسئله زن بدمند اما طبق فرمایشات رهبری شتر در خواب بیند پنبه دانه.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه دشمنان از دیدار مردم سیستان و بلوچستان با رهبری بسیار سوخته است، تصریح کرد: دشمن در پی تخریب وحدت ملی است، اما طبق صحبت‌های رهبری ما نیز مستحکم در مقابل دشمنان ایستادگی خواهیم کرد، دشمنان انقلاب چهل و چهار سال در انتظار برگشت به ایران و تشکیل حکومت سیاهشان خمیازه می کشند و تا ابد خمیازه خواهند کشید.

خطیب نماز جمعه تهران پیاده روی اربعین را یک رزمایش بی نظیر خدایی برشمرد و خاطرنشان کرد: بیش از ۲۲ میلیون نفر در این پیاده روی حضور یافتند و لبیک یا حسین سر دادند، بیش از ۴ میلیون نفر از کشورمان در این پیاده‌روی حاضر شدند.

وی پیاده روی اربعین را رزمایش مواسات دانست و اظهار داشت: این پیاده روی هیچ تحلیلی جز عشق ندارد، و نماد همدلی دو ملت ایران و عراق بعد از شیطنت صدام لعنتی بود و انصافاً جای تشکر از دولت و مردم عراق دارد.

آیت الله خاتمی افزود: آنچه در پیاده روی انجام شد به صورت مردمی بود و حتی یک ریال از بودجه این مواکب از سوی هیچ دولتی پرداخت نشد البته وظیفه تامین امنیت و تسهیل در سفر وظیفه دولت بود که واقعاً گل کاشتند و باید از این تریبون از آنها تشکر کنم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پیاده روی اربعین کلاس پایبندی به دین بود، تصریح کرد: اربعین به نوعی درس اخلاق و دین بود، تاثیر فراوان این راهپیمایی را باید از سکوت رسانه های ضد انقلاب بدست آورد، رسانه‌های غربی از شدت ناراحتی خود حتی این پیاده روی را در رسانه‌هایشان نشان ندادند.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس هفته تکریم فرهنگ جهاد و شهادت است، اظهار کرد: جنگ تمام شده است اما فرهنگ جهاد تمام شدنی نیست و خدا نیاورد روزی را که این فرهنگ پایان پذیرد و ارزش والای جهاد فقط متعلق به جنگ نیست و ایثارگران یعنی جانبازان، رزمندگان، آزادگان، خانواده های معظم شهدا تا پایان نور چشم هستند آنگونه که بدریون بودند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه مردم و مسئولان وظیفه دارند به پاس ارزش جهاد ایثارگران را تکریم کنند، بیان کرد: دشمن در پی خاموش کردن ارزش‌های الهی است لذا با تجلیل از فرهنگ جهاد و شهادت نخواهیم گذاشت فرهنگ ارزش‌ها خاموش شود.

ارسال نظرات