۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۷۴۲۱۱۵
استاندار کرمانشاه:

شهدا و پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت بهترین الگو برای ما هستند

شهدا و پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت بهترین الگو برای ما هستند
کرمانشاه ـ صحرایی گفت: انسان همواره برای حرکت در مسیر صراط مستقیم نیازمند الگوست و شهدا و پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت بهترین الگو هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، محمد طیب صحرایی در مراسم تقدیر از فرماندهان، رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس که امروز در آستانه هفته دفاع مقدس در حسینیه ثارالله کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: آنچکه انقلاب اسلامی دارد به برکت خون شهداست و هیچکس تردید ندارد که اگر ایثارگران و شهدا نبودند این کشور امروز سامانی نداشت.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه رشادت و جانفشانی شهدا بر هیچکس پوشیده نیست، افزود: در دوران معاصر دو صفحه کاملا متفاوت مقابل چشمان ماست؛ یک صفحه بدور از فرهنگ شهادت که با افکار پادشاهان مستبد و زورگو شکل گرفته بود و صفحه دیگر اسلام ناب محمدی و جانفشانی های عده ای که با پروردگار خود معامله کردند و در این مسیر استقامت ورزیدند و این برای هر انسان مومنی درس بزرگی است.

وی با بیان اینکه من قدرشناس خانواده های معزز و معظم شهدا هستم، گفت: امروز وظیفه ما پیشکسوتان دفاع مقدس و مسئولان نظام این است که این فرهنگ گرانمایه و این گنجینه بزرگ و تمام نشدنی دوران دفاع مقدس را به فرزندان خود و نسل‌های آینده ترویج دهیم.

صحرایی ادامه داد: انسان همواره برای حرکت در مسیر صراط مستقیم نیازمند الگوست و شهدا و پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت بهترین الگو هستند.

وی افزود: یکی از نکانی که جامعه باید از خانواده ایثارگران یاد بگیرد این است که حرکت در مسیر الهی بر مبنای فطرت الهی است.

صحرایی ادامه داد: آنچکه در آیات و روایات برای مسیر سعادت انسان معرفی و گوشزد شده است این است که در راه خیر ثابت قدم باشد و همواره این مسیر را طی کند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، بایستی روحیه جهاد و شهادت طلبی همواره در جامعه زنده نگهداشته شود./1400/

ارسال نظرات