۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۷۴۲۱۸۸
امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب:

نسل جوان امروز به دنبال آرمان های بزرگ برای زندگی است

نسل جوان امروز به دنبال آرمان های بزرگ برای زندگی است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام ساداتی گفت: نسل های جوان ما امروز به دنبال آرمان های بزرگ و بهره بردن از اسوه های اخلاقی و رفتاری برای زندگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مسئولین، فرماندهان و بسیجیان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور در حرم مطهر احمد ابن اسحاق (ره) با امام جمعه سرپل‌ذهاب با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این مراسم، سرهنگ مجتبی کاکایی، فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب در این مراسم ضمن اعلام آمادگی نیروهای مسلح برای رویارویی با هرگونه از اهداف شوم دشمن و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها و حماسه آفرینی ها و افتخار آفرینی های رزمندگان ، جانبازان، آزادگان و شهدا است.

وی افزود: دفاع مقدس دستاورد بزرگ و ارزشمندی است که در سایه اتحاد ملت بزرگ ایران و نیروهای مسلح و عمل و هدف مقدس حول محور ولایت و رهبری رقم خورد.

فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب بیان کرد: اگر اتحاد بین مردم و نیروهای مسلح نبود، و در صحنه های نبرد در قالب بسیج مردمی حضور پیدا نکردند، در پشت جبهه ها پشتیبانی نمی کردند، صبر مادران و همسران شهدا و رزمندگان نبود بدانید که نیروهای مسلح نمی توانستد توفیقی حاصل کنند.

سرهنگ کاکایی یادآور شد: نیروهای نظامی، کارکنان ادارات، اقشار مختلف مردم و هر کسی در هر جایگاهی در زمان جنگ متحد شدند، و طبق وعده مقدس خداوند يَدُ اللّهِ مَعَ الْجَماعَةِ، خداوند نیز یاری رسان بود و این پیروزی ارزشمند رقم خورد.

وی تاکید کرد: ما همان مردم دوران دفاع مقدس هستیم و در هر زمان و مکان، دشمن بخواهد ما را تهدید کند، همانگونه دوران جنگ، متحد خواهیم شد، و مشت آهنی به دهن دشمن خواهیم زد.

فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب گفت: تا آخرین قطره خون تا جان در بدن داریم، برای انقلاب و ارزش های دینی و ملت بزرگ آماده جان افشانی هستیم و هیچ وقت به دشمنان داخلی و خارجی اجازه نخواهیم داد به هدف خود برسند.

در ادامه، حجت الاسلام سید محمدعلی ساداتی امام جمعه سرپل‌ذهاب، گفت: رشادت ها و ایثار و اتحاد مردم، برای خدا کار کردن در دوران دفاع مقدس، نُصرت الهی و کارخانه انسان سازی در جبهه های جنگ نباید فراموش شود.

وی افزود: نسل های جوان ما امروز به دنبال آرمان های بزرگ و بهره بردن از اسوه های اخلاقی و رفتاری برای زندگی است، لذا این نسل به انتقال فرهنگ غنی دوران دفاع مقدس توسط پیشکسوتان جبهه و جنگ نیاز دارند.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب به بیانات رهبری در دیدار با یادگاران دوران دفاع مقدس در روز گذشته اشاره کرد، که حضرت رهبری فرمودند جنگ مصداق عینی و تحقق شعار ما می توانیم بود، در آن زمان، شرق و غرب دست به دست هم دادند، کشورهای همسایه و حتی مسلمان آمدند از جنایت های یک فرد جانی با در اختیار گذاشتن‌تجهیزات و بمب های شیمیایی حمایت کردند، و علیه کشور ایران نبرد ناجوانمردانه داشتند.

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام و شهدا، جانبازان و ایثارگران با تمسک به آیات قرآنی، پرچم توحید، ایمان اخلاق ایثار را به دست گرفتند، خداوند نیز ملائکه و نصرت خود را بر آنان نازل کرد و راه های بسته شده را به روی آنان باز کرد.

این استاد حوزه یادآور شد: در آن زمان، انقلاب نوپای نظام جمهوری اسلامی، مقابل ارتش های کاملا مجهز دشمن می ایستادند، دفاع مقدس بعنوان یک آزمون سخت به جوانان ما نشان داد ما می توانیم مشکلات خود را حل کنیم و برای حل مشکلات نیاز به دیگران نداریم و تنها به به خداوند نیاز است.

وی در پایان اشاره کرد: اگر امروز در جامعه ما مشکلات اقتصادی و فرهنگی است با قدرت ایمانی، توکل و توسل به خدا، و با حضور نیروهای جوان حل می شود./1400/

ارسال نظرات