۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۷۴۲۲۶۱

مزایای فرزندآوری

مزایای فرزندآوری
در اینفوگرافیکی که به همت سرویس چند رسانه ای مفدا بم تهیه شده به برخی از فواید فرزند آوری اشاره شده است.

به گزارش گروه جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، فرزندآوری سبب نشاط و سلامت روانی و انگیزه والدین می‌شود. فرزندان با رفتار و شوق هیجانی در کودکی و نوجوانی، به خانه و والدین خود شادی می‌بخشند. یکی از عوامل مهم فرزندآوری، کاهش افسردگی و استرس در زندگی است. همانگونه که به دنیا آمدن فرزند سبب شادی والدین می‌شود، انگیزه و شور بزرگ کردن و حضور بچه‌ها همیشه همراه والدین خواهد بود.

ورود فرزند به خانواده، گرمی و صمیمیت را وارد خانه می‌کند. با به دنیا آمدن فرزندان، امید و آرزو در والدین افزایش می‌یابد. والدین برای برآورده کردن نیاز‌های فرزندشان تلاش مستمر می‌کنند. آن‌ها هر فعالیتی را به امید فرزندان و فراهم کردن آینده‌ای با کمترین نقص انجام می‌دهند. کسانی که امید به زندگی بالایی دارند عمر طولانی تری خواهند داشت.

وجود فرزند و تربیت آن‌ها در شخصیت والدین اثرگذار است. به ویژه والدینی که با مطالعه و آموزش به تربیت فرزندان خود می‌پردازند، با کسب اطلاعات بیشتر و درک موقعیت‌های متفاوت علاوه بر اینکه فرزندان خود را به درستی تربیت می‌کنند، شخصیت و افکار خودشان نیز تغییر می‌کند.

یکی از مهم‌ترین عوامل پایداری خانواده ها، تنوع است. در خانواده‌هایی که تنوع وجود ندارد و همه چیز تکراری است، مشکلات بیشتری مانند: یکنواختی، ملال، تضعیف روابط و سرخوردگی نیز مشاهده می‌شود. فرزند جدید در خانواده فرصت بیشتری برای تعامل و نزدیکی می‌دهد. رشد کودکان، نحوه صحبت آن‌ها و مدل رفتارشان، به خانواده شور و شوق می‎دهد. والدین با مشاهده هر فرزند تجربه‌های جدیدی کسب خواهند کرد که به زندگی آن‌ها تنوع خواهد بخشید.

از جمله مزایای فرزندآوری؛ رشد شخصیتی، رشد اقتصادی، احساس رضایت از زندگی، حفظ میراث فرهنگی خانواده، تقویت روابط عاطفی خانواده، انتقال ارزش‌های اجتماعی به نسل جوان، حمایت در پیری والدین و تجربه والدینی می‌باشد.

در اینفوگرافیکی که به همت سرویس چند رسانه‌ای مفدا بم تهیه شده به برخی از فواید فرزند آوری اشاره شده است.

مزایای فرزندآوری

ارسال نظرات