۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۷۴۲۳۰۹
یادداشت؛

چند پرسش ساده از شهاب حائری و مهدی نصیری!

چند پرسش ساده از شهاب حائری و مهدی نصیری!
شهاب حائری در سال‌های اخیر تلاش کرد خود را در قامت یک منتقد صریح‌اللهجه و متهور و همه‌چیزدان معرفی کند! درست مثل رفیق این روزهایش مهدی نصیری!

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، شهاب حائری در سال‌های اخیر تلاش کرد خود را در قامت یک منتقد صریح‌اللهجه و متهور و همه‌چیزدان معرفی کند! درست مثل رفیق این روزهایش مهدی نصیری! او فراموش کرده بود که اگر فرزند حضرت آیت‌الله حائری شیرازی نبود در عرصه رسانه‌ای و سیاسی چه جایگاهی داشت؟ یا اگر علاوه بر فرزند و رئیس دفتر امام جمعه شیراز، داماد احمد توکلی نبود، از حیث دسترسی به برخی اخبار سیاسی (بعضا منتشر نشده یا کمتر منتشر شده) چه وضعی داشت!؟

همچنان که نصیری هم فراموش کرده اگر به برکت عضویت در حلقه دامغانی‌ها راه برای ترقیات سیاسی‌اش باز نمی‌شد و اگر در جوانی و بدون هر گونه سابقه رسانه‌ای خاص، متصدی کیهان نمی‌شد، امروز کجای سیاست و رسانه‌ این کشور قرار داشت؟!

اخیرا شهاب حائری حسب نقل خودش توسط دادگاه فراخوانده شده و تفهیم اتهام شده است؛ به همین دلیل او در گفتگوی تصویری با مهدی نصیری نکاتی را بیان کرده که جالب توجه است!

در بخش‌هایی از این گفتگو، هر دو نفر اذعان دارند که در نقش سوپاپ اطمینان نظام بوده‌اند! و از نظام طلبکارند که در مسیر خدمت‌رسانی این سوپاپ‌های اطمینان خلل ایجاد کرده است!

پرسش آن است که چه کسی گفته شما سوپاپ اطمینان هستید؟ منشأ این توهم از کجاست؟! دیگر آنکه آیا کسی که نقش سوپاپ اطمینان را بازی می‌کند، اصل و اساس نظام سیاسی را هدف می‌گیرد؟ این که نقض غرض است!

اگر روزگاری توهم شده برخی سوپاپ اطمینان هستند، باید بدانند افرادی با طعنه و هجمه و حمله مستقیم به ستون خیمه انقلاب، نقش سوپاپ های اطمینان دشمن را بازی می‌کنند نه سوپاپ اطمینان نظام را!

نکته دیگر آنکه؛ در بخشی از گفتگو حائری اعتراف می‌کند که مالکیت کانال تلگرامی‌اش به خارج از کشور مربوط است! و به مخاطبانش بشارت می‌دهد که به همین دلیل مسئولان قضایی نمی‌توانند کانالش را تعطیل کنند! و همچنین اعتراف می‌کند که به مسئولان قضایی گفته چون مالک کانال خارج از کشور است، حتی خودش هم نمی‌تواند کانالش را تعطیل کند!

حالا این سوال مطرح است که کانال شهاب حائری توسط چه کسی در خارج از کشور اداره می‌شود؟ کدام کشور؟ امیدواریم جناب حائری و نصیری به همین سوال ساده پاسخ دهند؛ منتقدانی که مدعی فسادستیزی و شفافیت در حاکمیت اند بهتر است ابتدا خط و ربط و پشتوانه‌های خودشان را شفاف کنند تا برسیم به صحت و سقم مدعاهای سیاسی شان!

ارسال نظرات