۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳
کد خبر: ۷۴۲۳۲۵
تولیت حرم شاهچراغ مطرح کرد؛

روشنگری درباره نظریه «ولایت فقیه» از عرصه های مهم «جهاد تبیین»

روشنگری درباره نظریه «ولایت فقیه» از عرصه های مهم «جهاد تبیین»
حجت الاسلام والمسلمین کلانتری تأکید کرد که روشنگری درباره نظریه «ولایت فقیه» از عرصه های مهم «جهاد تبیین» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع)، در چهل و هشتمین جلسه از سلسله مباحث جهاد تبیین با موضوع «ولایت فقیه» گفت: اگر با دقت به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بنگرید، جهاد تبیینی که مد نظر ایشان است، ذو ابعاد است یعنی به تناسب مکان‌ها، زمان‌ها، اشخاص و مخاطب‌ها باید در عرصه‌های مختلف کارهای متعددی صورت گیرد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین عرصه‌های جهاد تبیین، روشنگری در خصوص نظریه ولایت فقیه است. این نظریه، زیرساخت نظام جمهوری اسلامی بوده و حرف جدید انقلاب کبیر اسلامی در عصر جدید، تعریف یک ساختار سیاسی بی‌سابقه بر اساس نظریه ولایت فقیه است. همین‌که یک ساختار جدید، یک نظریه جدید در عرصه اداره جامعه بر مبنای دین خدا مطرح می‌شود، برای استکبار جهانی و مستکبران عالم قابل تحمل نیست، و گرنه سایر مسائل قابل حل است.

تولیت حرم شاهچراغ(ع) تصریح کرد: استکبار جهانی از کنار انرژی هسته‌ای و حتی بمب هسته‌ای راحت گذرمی‌کند، همچنان‌که هندوستان و پاکستان دارای بمب هسته‌ای‌ هستند و با آمریکا هم مشکلی ندارند. موشک‌های بالستیک، ماهواره‌های فضایی و پهبادها هم به همین صورت است و به خودی خود ایجاد مشکل نمی‌کنند، اما وقتی این زیرساخت دینی وجود داشته باشد، برای استکبار مشکل‌زا می شود.

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی تاکید کرد: وقتی این دستاوردها و فناوری ها، بر بستر نظریه سیاسی اسلام با عنوان ولایت فقیه شکل می‌گیرد، نه انرژی هسته‌ای، نه بمب هسته‌ای، نه موشک، نه پهباد و نه ماهواره، هیچ‌کدام برای استکبار قابل تحمل نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری اظهار کرد: منطقی که وجود دارد این است که زمانی‌که ولایت الله می‌خواهد در روی زمین تحقق عینی یابد و جامعه توحیدی و خدامحور تشکیل شود باید توسط یک سلسله انسان شکل بگیرد. لذا توسط انسان‌های برگزیده پیاده‌سازی می‌شود و مکانیزم آن از طریق نبوت و امامت و ولایت است. این مکانیزم اجرای ولایت الله بر روی کره خاکی و جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: به عنوان یک شخص اگر بخواهیم تحت این ولایت باشیم، سبک زندگی باید تحت ولایت الله قرار گیرد و فعل و انفعالات رنگ الله به خود بگیرد. هیچ راهی وجود ندارد مگر اینکه با نبوت و امامت این رنگ ها را به زندگی ببخشیم چراکه قرآن می فرماید «صِبْغَةَ اللَّهِ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً»  یعنی رنگ خدایی، رنگ ایمان و توحید و اسلام بپذیرید.  فلسفه تفکر خدا این است که خداوند زمانی‌که می‌خواهد در زندگی فردی و اجتماعی ما تجلی یابد از طریق ولایت میسر می شود و ولایت، کلیدواژه اصلی مکتب اهل بیت (ع) است.

ارسال نظرات