۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۷۴۲۳۴۸
بیانیه بیش از 6 هزار نفر از اساتید دانشگاه‌های کشور؛

امید دشمن به دانشگاه به یاس تبدیل شده است/ برای پیشرفت ایران از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم

امید دشمن به دانشگاه به یاس تبدیل شده است/ برای پیشرفت ایران از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم
بیش از 6 هزار نفر از اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور با صدور بیانیه‌ای که به مناسبت هفته دفاع مقدس انتشار یافته از آمادگی دانشگاه‌ها برای بازگشایی هر چه با شکوه تر سال جدید تحصیلی خبر دادند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بیش از 6 هزار نفر از اساتید دانشگاه های سراسر کشور با صدور بیانیه ای که به مناسبت هفته دفاع مقدس انتشار یافته از آمادگی دانشگاه ها برای بازگشایی هر چه با شکوه تر سال جدید تحصیلی خبر داده و تاکید کردند: امید دشمن به دانشگاه به یمن بیداری ملت و دانشجویان عزیز به یاس و نومیدی تبدیل شده و هرگز خواب بدخواهان ملت ایران برای بازگرداندن ناآرامی ها به دانشگاه تعبیر نخواهد شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اِنفرُوا خِفَافاً وَ ثِقَالاً وَ جَاهِدُوا بِاموالِکُم و انفُسکُم فِی سَبیلِ الله ذَلکُم خیرٌ لَّکم اِن کنُتم تَعلَمُونَ

با تجهیزات سبک و سنگین بیرون روید و با اموال و جان هایتان در راه خدا جهاد کنید که اگر دانا باشید این برای شما بهتر است. (توبه/ 41)

با درود بی پایان به ارواح طیبه شهیدان والا مقام از صدر اسلام تا کربلای حسینی، از شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا شهدای مدافع حرم و سلامت، بویژه شهدای مظلوم امنیت و سلام به پیشگاه ملت سرافراز ایران، تقارن ایام و اعیاد ربیع بویژه آغاز امامت حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، هفته وحدت و همچنین هفته دفاع مقدس با بازگشایی دانشگاه ها نوید بخش سال تحصیلی پر برکت، با نشاط، امیدبخش و ایمان افزا برای تعلیم و تعلم اساتید و دانشجویان عزیر و رشد علمی کشور می باشد.

ما جمعی از اساتید دانشگاه های سراسر کشور ضمن تجدید بیعت با شهدای گرانقدر، آرمان های امام راحل عظیم‌الشان و رهبر حکیم انقلاب اسلامی امام خامنه ای(مدظله العالی) و تبریک آغاز سال تحصیلی به همه اساتید محترم و دانشجویان عزیز کشورمان، آمادگی کامل جامعه دانشگاهی، اساتید محترم، مدیران و روسا و کارکنان خدوم را برای بازگشایی هر چه با شکوه‌تر سال تحصیلی جدید اعلام داشته و تاکید می نمائیم:

1- در راستای رشد علمی کشور، پیشرفت ایران اسلامی و شکوفایی استعداد جوانان این آب و خاک از هیچ کوششی دریغ ننموده و با برگزاری منظم کلاس و برنامه های آموزشی و پژوهشی به احدی اجازه نخواهیم داد تا نظم و انضباط دانشگاه را تحت تاثیر قرار دهند.

2- امید دشمن به دانشگاه به یمن بیداری ملت و دانشجویان عزیز به یاس و نومیدی تبدیل شده و هرگز خواب بدخواهان ملت ایران برای بازگرداندن ناآرامی ها به دانشگاه تعبیر نخواهد شد. چنانچه نقشه شوم آنها در ایجاد تنش های خیابانی و اغتشاشات شهری ظرف روزهای گذشته به اذعان خودشان با شکست روبرو شد.

3- ضمنا دفاع از منزلت و حقوق جامعه استادی را بر همگان بویژه مسئولان دانشگاه لازم و ضروری دانسته و از متولیان امر بویژه مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخواست می کنیم ضمن اطلاع رسانی دقیق و روشنگری نسبت به اکاذیب جنجال آفرینان، تمامی مساعی خویش را برای رفع مشکلات جامعه استادی، این قشر فرهیخته، آینده ساز و دلسوز کشور بکار گیرند.

4- علاوه بر این، از هیات انتظامی دانشگاه می خواهیم تا ضمن رسیدگی دقیق به وضعیت اساتیدی که با کوتاهی و سکوت خویش نسبت به واقعیت ها، زمینه شبهه سازی رسانه های داخلی و خارجی را فراهم ساخته و یا آن دسته از اساتیدی که به هر دلیلی اقدام به جوسازی علیه نظام و ملت نموده و اذهان عمومی را مشوش می سازند، مطابق با قوانین دانشگاه برخورد نمایند. همچنین از دستگاه قضایی انتظار داریم نسبت به جنجال آفرینان رسانه ای بویژه کسانی که با تیترهای جعلی، اقدام به تشویش اذهان عمومی و کاهش منزلت اساتید نمودند، برخورد قاطع و فوری به عمل آید.

5- با افزایش سواد رسانه و آشنایی دانشجویان با شگردهای جنگ شناختی دشمن زمینه سوء استفاده از دانشگاه کاهش یافته و ما اساتید برای تبیین حقایق و افشای اکاذیب رسانه های معاند از هیچ کوششی دریغ ننموده و پیشگامی دانشگاه در راستای تحقق فریضه قطعی و فوری جهاد تبیین را به منصه ظهور می رسانیم.

6- همچنین آمادگی خویش را جهت تحقق فرامین و منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در جمع رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس بویژه حل تمامی مسائل و مشکلات کشور بدست جوانان ایرانی، الگوسازی مدیریت دفاعی و جهادی دفاع مقدس برای حکمرانی هر چه بهتر کشور، گسترش مرزهای مقاومت و تبیین عظمت و دستاوردهای هشت سال دفاع جانانه مردم ایران را اعلام می داریم.

7- با محکوم سازی اقدام اخیر دولت آمریکا در تحریم رسانه ای و چند شخصیت کشورمان خطاب به دولتمران غرب یادآور می شویم با اینگونه اقدامات ایذایی نخواهند توانست افکار عمومی ملت ها بویژه مردم آمریکا و اروپا را از واقعیت های مهمی چون شکست غرب در جنگ ترکیبی علیه ایران، لزوم عملیاتی سازی مفاد برجام در لغو تحریم های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران ظرف روزهای آینده، بی اثر شدن تحریم های یک جانبه و چندجانبه غرب بویژه در فروش نفت، آزاد سازی بخشی از درآمدهای نفتی ایران بدون احیای برجام، کمرنگ شدن نقش دلار در اقتصاد بسیاری از کشورها من جمله ایران اسلامی، منحرف سازند.

8- درادامه خطاب به برخی از جریانات سیاسی کج فهم و بدسلیقه یادآور می شویم هرچند برخورد قانونی با عناصر فاقد صلاحیت علمی، نامطلوب و اخلالگر نظم و آرامش حق طبیعی هر سیستم سیاسی و مجموعه مدیریتی به حساب می آید اما وقتی می دانید که اقدامی در این زمینه صورت نگرفته، لازم نیست با قراردادن نام چند استاد بازنشسته، مستعفی، حق التدریسی و حتی اساتیدی که همچنان مشغول خدمت می باشند، برای فراهم کردن خوراک تبلیغاتی دشمنان ملت و موج سواری ورشکستگان سیاسی اقدام به آمارسازی نمائید.

در خاتمه ضمن تجلیل از تلاش دولتمردان در پیگیری حل مشکلات اقتصادی کشور و حمایت از مواضع انقلابی رئیس جمهور محترم در سازمان ملل، مراتب تشکر و سپاس خود را از جدیت ملت ایران در قبال دشمنی های غرب بویژه تلاش برای برپایی سالگرد اغتشاشات اعلام داشته و به همه دلسوزان کشور و وفاداران به نظام اسلامی اطمینان خاطر می دهیم، هرگز دانشگاه به کانونی برای ستیزه گری علیه اسلام و نظام اسلامی تبدیل نشده و این نهاد علمی همچنان در کسب افتخارات ملی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی پیشتاز و پیشگام خواهد بود. ان شاء الله تعالی

اعضای هیات علمی و مدرسان دانشگاه های کشور

مهر 1402»

عباس قاسم پور
ارسال نظرات