۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۷۴۲۳۹۷
نماینده ولی فقیه در کاشان:

برخورداری از علم و ایمان همراه با بصیرت از ویژگی‌های سربازان امام زمان است

برخورداری از علم و ایمان همراه با بصیرت از ویژگی‌های سربازان امام زمان است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی داشتن علم و ایمان همراه با بصیرت را از ویژگی‌های سربازان امام زمان(عج) دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر در آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه برادران و خواهران منطقه کاشان، به برخی از ویژگی‌های سرباز امام زمان (عج) اشاره کرد و از علم به عنوان نخستین ویژگی آنها نام برد و افزود: امام کاظم (ع) می‌فرماید کسی که دین شناس نباشد خدا اعمال او را نمی‌پسندد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه تفقه در دین و دین شناسی دستورکار امام عسکری (ع) است اظهار داشت: امام زمان (عج) از ما انتظار علم و تفقه در دین دارد از این رو خواهران و برادران طلبه باید قدرخود را بدانند.

وی بر روش پیش مطالعه، تقریرنویسی، مطالعه مجدد و مباحثه از سوی طلاب حوزه علمیه تأکید کرد و افزود: طلاب حوزه با این روش در دین شناسی موفق خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر تفویت ایمان و تقوا تأکید کرد و با اشاره به اینکه امام زمان (عج) از لباس روحانیت انتظار داشتن تقوا دارد گفت: اگر می‌خواهیم خداوند به ما عنایت ویژه داشته باشد علاوه بر کسب علوم اکتسابی از علوم دیگر نیز بهره‌مند شویم تا با تقوا باشیم.

به گفته وی اگربا ایمان باشیم و متقی باشیم خداوند دریچه‌های رحمت خودش را به روی ما باز خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان داشتن علم و ایمان همراه با بصیرت را سومین ویژگی‌های سربازان امام زمان (عج) دانست و اظهار داشت: یکی از صفات پیامبراکرم داعی الی الله است.

لازم به ذکر است، همزمان با سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) پیش از ظهر امروز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه برادران و خو اهران منطقه کاشان با حضور نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کاشان، ائمه جمعه و جماعات، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، مدیران مدارس علمیه منطقه کاشان و جمعی از مسئولان در مصلای بقیه الله الاعظم (عج) شهرستان کاشان آغاز شد.

شایان ذکر است، در حاشیه آئین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه برادران و خو اهران منطقه کاشان، غرفه‌های دستاورد‌های طلاب مدارس علمیه شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، نراق و قمصر به معرض نمایش گذاشته شده بود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات