۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۷۴۲۴۱۰
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان مطرح کرد؛

جایگاه ایثار و شهادت در جامعه/دفاع مقدس؛ الگویی کوچک از قیام عاشورا

جایگاه ایثار و شهادت در جامعه/دفاع مقدس؛ الگویی کوچک از قیام عاشورا
حجت الاسلام هاشمی گفت: دفاع مقدس الگویی کوچک از الگوهای سیدالشهدا است و دفاع ما در جنگ تحمیلی چون برآمده از مبانی دینی بود مقدس شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام هبت اله هاشمی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با محوریت دفاع مقدس اظهار داشت: از طرف دشمن بر مملکت و مردم ما جنگی تحمیل شد و مردم که همان مردم گذشته ولی با فکری تازه بودند و مکتب امام زمان(عج) تایید کردند و حکومت دینی را تشکیل داده بودند، در سایه عالم دینی مقابل دشمن ایستادند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان افزود: مردمی که جنگ بر آنها تحمیل شد، به تعبیر مقام معظم رهبری از انقلاب و جمهوری اسلامی دفاع کردند.

وی ادامه داد: جمهوریت یعنی مردمی که با آرا دور هم جمع شدند مردم برای انقلاب و جمهوریت اسلامی قد علم کردند و چون دفاع آنان ریشه دینی داشت و جزء فروع دینی بود مقدس شد، یعنی تقدس ما از مبانی دینی برآمد.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه دفاع ما در جنگ تحمیلی با همه دفاع های دیگر فرق می کند، عنوان کرد: تفاوت آن بخاطر هویتمان است، چون ما پذیرفتیم در مکتب امام حسین(ع)، زیر پرچم اهل بیت(ع) و سرباز امام زمان(عج) باشیم.

وی ادامه داد: دفاع مقدس الگویی کوچک از الگو های سیدالشهدا است و همه رزمندگان با سربند یا حسین، یا زهرا و یا ابوالفضل رفتند و همه زندگی شان را گذاشتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان به جایگاه ایثار و شهادت اشاره و بیان کرد: امروزه در بین جامعه و عموم مردم حتی اگر اغتشاشاتی صورت می گیرد جایگاه شهید و شهادت خدشه دار نمی شود.

وی با اشاره به محکومیت رفتار توهین آمیز ورزشکار لرستانی به عکس شهدا، خاطرنشان کرد: چیزی از ارزش شهید و شهادت کم نمی شود و کسی که شهید می شود با خدا معامله می کند.

حجت الاسلام هاشمی به وظایف بنیاد شهید و خدمت به جامعه ایثارگر اشاره کرد و گفت: بنیاد شهید یک واسطه است تا تابلوی ایثار و شهادت را به مردم نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه خانواده شهدا فرزندان خود را تقدیم انقلاب کرده و همچنان دغدغه دین و انقلاب و قرآن را دارد، گفت: این مهم تکلیف ما را سنگین تر می کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان یادآور شد: بنیاد شهید استان به عنوان خادم خانواده شهدا و ایثارگر 2 سال است که در طرح شهید رجایی به ویژه بحث رضایت عمومی و در بخش روابط عمومی و دیگر عرصه ها مقام برتر را کسب کرده است.

ابراهیم بهروج
برچسب ها: دفاع مقدس جنگ دین
ارسال نظرات