۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۷۴۲۲۰۴
سردار نوری:

آمریکایی ها باید دست از فتنه انگیزی و دخالت در کشورها بردارند

آمریکایی ها باید دست از فتنه انگیزی و دخالت در کشورها بردارند
لرستان - سردار نوری با اشاره به اینکه راهبرد آمریکا دخالت و تفرقه است، گفت: آمریکایی ها باید دست از فتنه انگیزی و دخالت در کشورها بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، سردار روح اله نوری، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در مراسم رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در خرم آباد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: ملت ایران با رهبری امام راحل حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را علی رغم حمایت‌های استکبار جهانی، سرنگون و تفکر مارکسیسم و کاپیتالیسم را زیر پای خود درنوردید و بساط اشرافی گری، درباری گری و سلطنت طلبی را کنار زد.

وی افزود: آمریکایی‌ها کشوری را در موقعیت جغرافیایی مهم و بسیار ثروتمند از دست دادند و متوجه شدند که چه ضربه‌ای خورده و برای همین به فکر چاره افتادند. 

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه بیان کرد: بحث ما با آمریکایی‌ها بر سر حجاب، حقوق بشر، برجام، موشک و پهباد نیست، بلکه اختلاف راهبردی است، آنها به دنبال تثبیت پایه‌های حکومت خود و دخالت در سرنوشت کشور‌های منطقه هستند.

نوری با بیان اینکه آمریکا به دنبال ثروت کشور‌های محروم و فتنه انگیزی بین ملت‌های منطقه است، افزود: آمریکایی‌ها باید از دخالت در سرنوشت دیگران دست برداشته و ثروت ملت‌ها را غارت نکنند و از حمایت مستکبران دست بردارند، این همه حرف جمهوری اسلامی است، در غیر اینصورت باید منتظر سرنوشتی همچون عاقبت عراق و ویتنام باشند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای ایجاد اغتشاش و بی ثباتی در کشور و ایجاد تفرقه بین قومیت‌ها در ایران گفت: ملت رشید ایران با همکاری مردم و مسئولان پایه‌های حکومت جمهوری اسلامی را مستحکم‌تر  و بار دیگر نقشه های دشمنان را نقش بر آب کردند.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تلاش رزمندگان به عملیات حاج عمران و رشادت دلاور مردان لرستانی اشاره کرد و گفت: در این عملیات رزمندگان لرستان سر به سر تن به شهادت دادند و دشمن را زمین گیر کرده و سراسیمه خود را به دل دشمن زدند.

سردار نوری گفت: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس بدون امکانات نظامی پیشرفته، با لباس شخصی و با دستان خالی به مصاف دشمن رفتند و پیروز شدند.

وی در پایان گفت: حفظ نظام از واجب‌ترین واجبات است هرچند گلایه‌هایی هم وجود دارد، اما نباید فریب دشمن را خورد و باید حامی راه و سیره شهدا باشیم.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات