۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۷۴۲۴۶۱

انتصاب اعضای هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان قم

انتصاب اعضای هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان قم
 اعضای هیئت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تصویب هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اعضای هیئت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده پنج قانون نظارت شورای نگهبان بر انتخابات و با تصویب هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی معرفی شدند.

1 - اعضای هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان قم

حجت الاسلام محمدجواد مهری به عنوان رئیس هیئت نظارت و آقايان حجج اسلام علی مظفری، سید حسن اکبری، علی اصغر مجتهدزاده و ناصر حیدریان به عنوان اعضای هیئت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان قم.

2 - اعضای هیات نظارت شهرستان قم و بخش هاي تابعه

حجت‌الاسلام محمد آفتابی بعنوان رئیس و آقایان احمد فقیهی و علی‌اصغر محبی‌مطلق به عنوان اعضای هیأت نظارت حوزه انتخابیه قم، کهک، جعفرآباد؛ و آقایان منصور بابائیان و محمدعلی اسماعیلی به عنوان نمایندگان هیأت نظارت در بخش‌های خلجستان و سلفچگان.

3 - اعضای هیات نظارت شهرستان كهك و بخش هاي تابعه

حجت‌الاسلام رجب اکبرزاده به عنوان رئیس و آقایان جواد متقیان‌منش و ابراهیم ملاابوالقاسمی به عنوان اعضای هیأت نظارت حوزه فرعی شهرستان کهک و آقای مهدی شکارچی‌ به عنوان نماینده هیأت نظارت در بخش فردو.

4 - اعضای هیات نظارت شهرستان جعفرآباد و بخش هاي تابعه

آقای محمد صالح به عنوان رئیس و آقايان ابوالفضل مراد بگلو و حجت‌الاسلام حسینعلی دهقانی به عنوان اعضای هیأت نظارت حوزه فرعی شهرستان جعفرآباد و آقای علیرضا سلمانی بعنوان نماینده هیأت نظارت در بخش قاهان منصوب شدند.

بر اساس این گزارش استان قم، تعداد یک میلیون و 292 هزار و 281 نفر جمعیت دارد و 3 شهرستان بنام‌های قم، کهک و جعفرآباد، 7 بخش، 13 دهستان، 6 شهر و 253 روستا و 3 کرسی از مجموع 290 کرسی این مجلس را به خود اختصاص داده است.

لازم به ذکر است که 861 نفر در استان قم برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش ثبت نام کردند. از این تعداد، افراد ثبت نامی 730 مرد و 131 زن هستند.

بر اساس این گزارش، در باره رده سنی متقاضیان نیز باید گفت: از این تعداد 15 درصد 30 تا 35 سال، 25 درصد 35 تا 40 سال، 19 درصد 40 تا 45 سال، 14 درصد 45 تا 50 سال، 12 درصد 50 تا 55 سال، 9 درصد 55 تا 60 سال، 4 درصد 60 تا 65 سال و 1 درصد 65 تا 75 سال هستند.

همچنین از میان ثبت نام‌کنندگان 85 درصد دارای مدرک دانشگاهی و 15 درصد دارای مدرک حوزوی و 21 درصد دارای سوابق ایثارگری هستند.

فرایند پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس از 16 مرداد تا 22 مرداد ماه به مدت هفت روز، و ثبت نام نهایی متقاضیان حضور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از 27 مهر ماه تا 3 آبان ماه می‌باشد. دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات خبرگان در یازدهم اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات