۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۷۴۱۵۲۶

اعضای هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان قم معرفی شدند

اعضای هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان قم معرفی شدند
اعضای هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تصویب هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی معرفی شدند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اعضای هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده پنج قانون نظارت شورای نگهبان بر انتخابات و با تصویب هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی معرفی شدند.

حجت الاسلام محمدجواد مهری به عنوان رییس هیات نظارت و حجج اسلام آقايان علي مظفري، سيد حسن اكبري، علي اصغر مجتهد زاده و آقاي ناصر حيدريان به عنوان اعضای هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان قم معرفی شدند.

بر اساس اصل نود و نهم قانون اساسی، شورای نگهبان وظیفه نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مراجعه به افکار عمومی و همه پرسی را بر عهده دارد. نظارت مذکور در اصل نود و نهم قانون اساسی استصوابی است و شامل تمام مراحل اجرایی انتخابات از جمله تایید و رد صلاحیت کاندیداها می‌شود.

بر اساس اين گزارش استان قم، تعداد یک میلیون و 292هزار و 281 نفر جمعیت دارد. و 3 شهرستان بنام هاي قم، كهك و جعفرآباد ، 7 بخش، 13 دهستان، 6 شهر و 253 روستا و 3  کرسی از مجموع ۲۹۰ کرسی این مجلس را به خود اختصاص داده است.

لازم به ذكر است كه 861 نفر در استان قم برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش ثبت نام کردند. از این تعداد، افراد ثبت نامی 730 مرد و 131 زن هستند.

بر اساس اين گزارش در باره رده سنی متقاضیان نيز بايد  گفت: از این تعداد ۱۵ درصد ۳۰ تا ۳۵ سال، ۲5 درصد ۳۵ تا ۴۰ سال، 19 درصد ۴۰ تا ۴۵ سال، 14 درصد ۴۵ تا ۵۰ سال، ۱۲ درصد ۵۰ تا ۵۵ سال، 9 درصد ۵۵ تا ۶۰ سال، 4 درصد ۶۰ تا ۶۵ سال و 1درصد ۶۵ تا ۷۵ سال هستند.

همچنين از میان ثبت نام‌کنندگان 85درصد دارای مدرک دانشگاهي و 1۵ درصد دارای مدرک حوزوی و 21 درصد داراي سوابق ايثارگري هستند.

لازم به يادآوري است فرایند پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس از 16 مرداد  تا ۲۲ مرداد ماه به مدت هفت روز، و ثبت نام نهایی متقاضیان حضور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۲۷ مهر ماه تا ۳ آبان ماه مي باشد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات خبرگان در یازدهم اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات